Przechowywanie danych w chmurze jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie ufają bezpieczeństwu kopii zapasowych na dyskach przenośnych czy nośnikach optycznych. 

Data dodania: 2015-02-25

Wyświetleń: 1794

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Prosty backup plików

Programy w chmurze mogą w sposób automatyczny synchronizować wszystkie katalogi lub tylko foldery wskazane przez użytkownika. GOT Backup pracuje w tle, więc nie angażuje użytkownika po wprowadzeniu ustawień domyślnych.

Dlaczego chmura?

Chmura do przechowywania danych to technologicznie zaawansowane rozwiązanie, o którym paradoksalnie można nie wiedzieć prawie nic, a dalej będzie działało. GOT Backup to narzędzie, które przechowuje dokumenty w chmurze, tworząc kopię plików użytkownika na zdalnym serwerze. Oczywiście serwer jest odpowiednio zabezpieczony i to zarówno w zakresie bezpieczeństwa fizycznego, jak i programistycznego. Dzięki zastosowaniu właściwej technologii zabezpieczenia i transferu danych, kopia zapasowa online jest niemal zupełnie bezpieczna, a już z pewnością dużo pewniejsza, niż przechowywanie ważnych plików na nieodpowiednio magazynowanych płytach albo dysku, który można ukraść równie łatwo, jak dziecku lizaka.

Co przechowywać w chmurze?

Jest wiele typów plików i z pewnością nie o każdym można powiedzieć, że ma kluczowe znaczenie – nie trzeba na przykład przechowywać w chmurze muzyki, którą ma się na płycie, chyba że… No właśnie – kopia zapasowa w chmurze to tak naprawdę więcej niż tylko backup plików. To także sposób na dostęp do przechowywanych danych z wielu różnych urządzeń. W ten sposób można sobie przenieść w przestrzeń wirtualną nie tylko najważniejsze, kluczowe dokumenty, ale również całe biuro, save'y gier czy ulubione filmy. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia wyboru programu, który pozwoli wyzyskać wszystkie możliwości, jakie daje chmura.

Wybieramy program do backupu online

Zestawimy ze sobą dwa programy: bardzo popularny Dropbox i świeżynkę na rynku, czyli GOT Backup. Pierwszy za darmo daje tylko parę giga miejsca. Starczy na dokumenty tekstowe i jedną, ale niezbyt długą playlistę. GOT Backup to nie mniej niż 500 GB (w promocji również nielimitowana pojemność wirtualnego dysku). Gdybyś taką ilość danych chciał wgrać do DB, kosztowałoby to fortunę. Wprawdzie GOT Backup nie ma pakietu darmowego, ale najtańszy kosztuje tylko 30 złotych miesięcznie i wystarczy znaleźć dwie osoby, które skorzystają z programu z Twojego polecenia, a tak naprawdę GOT Backup będzie za darmo (w ramach programu afiliacyjnego). GOT Backup jest jeszcze prostszy w obsłudze, mimo że nie ma polskiej wersji językowej – tak naprawdę jednak nie jest ona potrzebna.

Program do backupu należy dobierać tak, aby umożliwiał przechowywanie nie tylko tych dokumentów, których kopie trzeba mieć OBOWIĄZKOWO, ale także plików, które po prostu chcesz zachować, mimo że ich strata nie byłaby jakoś bardzo bolesna. Skoro bowiem przechowywanie plików w chmurze daje możliwość nieograniczonej synchronizacji, to po co się ograniczać?

Dostęp ze wszystkich urządzeń – pliki niezwiązane z komputerem

Dzięki backupowi online nie trzeba już wszędzie wozić ze sobą komputera. Wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu, aby w każdym miejscu na świecie można było otworzyć zapisane wcześniej pliki. To eliminuje także potrzebę przenoszenia danych ze starego komputera na nowy i sprawia, że awariom możesz roześmiać się w twarz, bo odtworzenie plików sprzed usterki nie sprawi więcej najmniejszego problemu. Przy okazji możesz też zsynchronizować telefony, iPada, a także wybiórczo inne urządzenia, dzięki czemu mobilność osiągnie zupełnie nowy poziom.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena