Nasz wygląd zewnętrzny pomaga nam w budowaniu autorytetu, zarówno naszego jak i instytucji przez nas reprezentowanej. Właśnie dlatego stał się on jedną z istotniejszych części savoir vivre’u.

Data dodania: 2014-12-16

Wyświetleń: 2561

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dlaczego savoir vivre w ubiorze biznesowym jest tak ważny?
Etykieta ubioru biznesowego rządzi się swoimi własnymi prawami, które są jasno określone już od bardzo dawna. Dlatego jeżeli zależy nam na tym, abyśmy w naszym środowisku pracy byli postrzegani jako osoba kompetentna i w pełni profesjonalna, musimy je dobrze znać.

Pamiętajmy, także iż pierwsze wrażenie odgrywa naprawdę niezwykle ważną rolę w tym w jaki sposób będziemy postrzegani przez daną osobę na dlaszych etapach znaojmości. Ta zależność jest zatem najbardziej istotna w przypadku spotkań biznesowych... Niech nasz rozmówca od początku wie, że ma do czynienia z profesjonalną i kompetentną osobą. Co więcej, swoim wyglądem zewnętrznym wyrażamy także szacunek do klientów czy naszych współpracowników.

Rady dla Pań
Kobiety są w o tyle dogodniejszej sytuacji niż mężczyźni, iż mogą w sposób dowolny manipulować podstawowymi elementami swojego stroju, np. spodnie zamieniać na spódnicę czy też dobrać dodatki w postaci różnorodnej biżuterii, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.

Co więcej równie elegancko, klasycznie i profesjonalnie prezentują się panie w spodniach na kanty oraz bluzkach z kołnierzykiem jak i w odpowiednio dobranej sukience.

Schludny strój, odpowiednio dobrany do sytuacji, a także skromne dodatki, klasyczna fryzura i bardzo delikatny makijaż stanowią najważniejsze elementy tzw. biznesowego dress codu  dla kobiet.

Jednak istotne miejsce zajmują w nim także kolory. Za najlepszy wybór w etykiecie ubioru biznesowego uznaje się neutralne i eleganckie barwy takie jak biel, czerń, a także odcienie szarości granatu, a nawet stonowaną zieleń, beż oraz bordo.


Najczęściej popełniane błędy
Jednym z najczęściej popełnianych błędów w biznesowej etykiecie jest odsłonięcie zbyt dużej ilości ciała. Co to oznacza? Kobietom zdarza się czasami założyć bluzkę ze zbyt głębokim dekoltem lub z mocno prześwitującego materiału. Nie powinno się także odsłaniać ramion i ubierać koszulek na ramiączkach.

Kolejnym błędem jest przesadzony makijaż w ostrych odcieniach, a także nadmiar biżuterii czy innych dodatków. Koniecznością jest z kolei zakładanie rajstop do spódnicy.
 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena