Komunikacja działająca w dwie strony, przejrzysty proces rekrutacyjny i jasne warunki finansowe. To najważniejsze oczekiwania kandydatów szukających pracy. Niestety nie zawsze spotykają się one ze zrozumieniem ze strony pracodawców. Zobacz wyniki badań i sprawdź, co Cię czeka podczas szukania pracy.

Data dodania: 2014-07-22

Wyświetleń: 1309

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czego oczekują rekrutowani i jak polskie firmy odpowiadają na potrzeby kandydatów?

Artykuł powstał we współpracy z Grafton Recruitment

Co dzieje się z Twoim CV?

Raport candidate experience „Kandydaci wymagający, pracodawcy za mało przyjaźni” przygotowany przez eRecruitment Solutions przedstawia oczekiwania i doświadczenia kandydatów na polskim rynku pracy oraz praktyki pracodawców. Jak wynika z badania, podstawową informacją, jakiej oczekują kandydaci jest to, czy ich aplikacja w ogóle dotarła do firmy i na jakim jest etapie. Tymczasem tylko 45% firm deklaruje, że zawsze potwierdza otrzymanie CV kandydata, a tylko 23% na bieżąco informuje zainteresowanych o postępach w procedurze rekrutacyjnej. Jak pokazuje badanie firmy Start Wire, brak komunikacji bardzo źle wpływa na wizerunek firmy – aż 77% osób, które nie otrzymały odpowiedzi na swoje zgłoszenie, zaczyna ją negatywnie postrzegać, a 58% raczej nie zdecyduje się na zakup produktu lub skorzystanie  usługi.

Pieniądze to nie wszystko

Nie ulega wątpliwości, że warunki finansowe są istotnym elementem oferty pracy. Ich jawnego przedstawienia już na początku rekrutacji domaga się 56% ankietowanych kandydatów. Są ważne zwłaszcza dla tych, którzy rozważają zmianę pracy, ale także dla początkujących, którzy nie orientują się jeszcze w branżowych zarobkach i nie chcą ryzykować w negocjacjach. Zdecydowanie o wiele więcej, bo aż 77% badanych przyznaje, że chciałoby poznać przyczynę swojego niepowodzenia w procesie rekrutacyjnym. To informacja, która pozwala kandydatom zweryfikować swoje CV i umiejętności – może należy popracować nad znajomością języków obcych, a może zmienić profil przeglądanych ofert pracy? Otwarta komunikacja ze strony firmy jest bardzo ważna dla wszystkich aplikujących, nie tylko dla tych, którzy otrzymają propozycję współpracy.

Rzetelność rekrutujących

Profesjonalizm w procesie rekrutacji to wizytówka firmy, a tu, dużo zależy od ludzi. Mile widziane wśród kandydatów (35% badanych) jest podanie terminu zakończenia rekrutacji i oczywiście wywiązanie się z niego. Niewiele więcej, bo 36% badanych chciałoby otrzymywać również dane kontaktowe do rekrutujących, co umożliwiłoby im uzyskanie bardziej szczegółowych informacji.

Co ciekawe, w badaniu znajdziemy również informację o tym, że blisko 39% poszukujących pracy, nie życzy sobie ze strony firmy tzw. „dziwnych pytań”, czyli takich, które nie mają bezpośredniego związku ze stanowiskiem.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena