0
głosów
- +

Metro w Krakowie?

Autor:

Aktualizacja: 26.05.2014


Kategoria: Turystyka i Wypoczynek / Aktualności


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 632 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Każdy mieszkaniec Krakowa marzy o linii metra w swoim mieście. Mniejsze korki, szybszy czas dojazdu to tylko niektóre z zalet metra.


    Pierwsza linia krakowskiego metra mogłaby powstać w zaledwie 3-4 lata. Mieszkańcy muszą jednak pamiętać, że jeśli w referendum powiedzą "tak" dla tej inwestycji, to przez wiele następnych lat może zabraknąć pieniędzy na inne ważne dla miasta projekty.

    Francuski Alstom przedstawił swoją wizję metra w Krakowie. - Wagony będą jeździły po estakadach, a tylko tam, gdzie to jest konieczne - czyli np. pod Starym Miastem - wjadą do podziemnych tuneli - mówił Lesław Kuzaj, prezes Alstom w Polsce.

    Jak podkreślił prezes Kuzaj, najlepszą alternatywą dla budowy metra w Krakowie jest inwestycja w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, gdzie 50 proc. środków pochodziłoby z pieniędzy unijnych, połowę zaś wyłożyliby prywatni inwestorzy. Projekt polegałby na stworzeniu tzw. lekkiego metra, czyli bezzałogowych pojazdów od 2 do 5 wagonów, zasilanych trzecią szyną i odzyskujących energię przy hamowaniu.

    Firma zainteresowana jest nie tylko budową trasy - jaką zaproponuje miasto - ale także zamierza wyłożyć na to przedsięwzięcie 3 mld zł. Oczywiście nie za darmo. W zamian za wkład finansowy Alstom chciałby zarządzać metrem przez 30 lat

    W Krakowie trwa teraz dyskusja nad celowością budowy metra. Niedługo odbędzie się referendum w tej sprawie. Włodarze podkreślają, że ewentualna inwestycja mogłaby zostać zrealizowana tylko w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, gdyż miasta nie będzie stać na pokrycie ogromnych kosztów budowy. Takie możliwości daje nowa perspektywa finansowa UE.

    W krakowskim Metrze, śmiało mogłoby znajdować się 5 linii. Jedna z nich łączyłaby najbardziej oblegany w komunikacji miejskiej szlak wschód-zachód, łącząc Nową Hutę z osiedlem Bronowice i lotniskiem w Balicach. To właśnie na tym odcinku kursują najpopularniejsze linie w komunikacji autobusowej (501) i tramwajowej (4). Pozostałe cztery linie łączyły by południe i północ Krakowa "po skosie". Obecnie to w tym kierunku najbardziej rozwija się miasto.

Lista Tagów: metro, krakow, budowa

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij