0
głosów
- +

Sukces francuskiej motoryzacji

Autor:

Aktualizacja: 20.05.2014


Kategoria: Motoryzacja / Motoryzacja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 786 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Sukces francuskiej motoryzacji

Francja to jeden z głównych europejskich producentów aut. Takie marki jak Citroen, Peugeot czy Renault są szeroko znane na świecie i mają liczne grono sympatyków.


Z początku, bo jeszcze przed wojną, francuskie marki znane były z produkcji aut luksusowych, natomiast po niej, dzięki takim modelom, jak Citroen 2CV czy Renault 4, francuskie marki zdominowały rynek małych, miejskich aut.

Citroen 2 CV to prawdziwa ikona francuskiej motoryzacji, jeden z najbardziej charakterystycznych w wyglądzie, ale również jeden z tych najdłużej produkowanych. Do produkcji wprowadzono go tuż po wojnie – w 1948 roku, a ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki w roku 1990. Odpowiedzią na sukces Citroena był Renault 4, który po raz pierwszy pojawił się na Paryskim Salon de l'Automobile w 1961, a koniec produkcji nastąpił w 1992. Model ten, podobnie jak Citroen 2CV, był sporym sukcesem.

W segmencie małych, miejskich aut Francuzi opracowali jeszcze kilka innych ciekawych konstrukcji. Należy tu wymienić z pewnością Citroena DS, którym jeździł kinowy Fantomas, kultowy Renault 5, Peugeot 205 – zwłaszcza w wersji GTI czy z tych bardziej współczesnych - Renault Clio.

Nie zapominajmy także o bardziej sportowych obliczach francuskiej motoryzacji – takie marki jak Bugatti czy Renault Alpine do dzisiaj są symbolem wzornictwa oraz bardzo dobrych osiągów.

Obecnie francuski rynek nadal podzielony jest przez trzy główne marki: Renault, Peugeot oraz Citroena. Jednym z najstarszych francuskich producentów aut jest firma Renault. Ma ona także największą sprzedaż w kraju. Do marek koncernu należą: Dacia, Moskwicz, Łada, Renault Samsung Motors oraz wspomniany Alpine. Firma produkuje nie tylko samochody osobowe, sportowe i użytkowe, ale również ciągniki rolnicze czy wagony kolejowe.

Najstarszą zaś francuską firmą motoryzacyjną jest Peugeot. Firma wcześniej znana była z produkcji rowerów. Pierwszy automobil sygnowany marką Peugeot pojawił się już w 1889, ale sukces przyszedł 2 lata później, gdy silnik parowy zastąpiono spalinowym. Peugeot wraz z Citroenem tworzą koncern PSA (Peugeot Société Anonyme).

Ostatnim z francuskich gigantów jest koncern Citroen. Firma kojarzy się z kilkoma innowacjami motoryzacyjnymi. Wśród nich znajduje się słynne zawieszenie hydropneumatyczne czy pierwsze całkowicie stalowe nadwozie. Popularne współczesne modele to Berlingo, Saxo czy Xsara.

Obecnie francuskie auta cieszą się sporą popularnością, zarówno na rynku nowych, jak i używanych aut. Szczególnie ten drugi rynek jest w Polsce popularny, francuskie auta postrzegane są na nim jako nieco tańsza alternatywa aut niemieckich o świetnym designie i wyposażeniu.

 

Serwis samochodów francuskich JHL


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij