1
głosów
- +

Atrybuty noindex i nofollow – co z nimi zrobić?

Autor:

Aktualizacja: 09.05.2014


Kategoria: Artelis.pl / Akademia Artelis


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 613 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Atrybuty noindex i nofollow – co z nimi zrobić?

Wstawianie linków nie jest wcale takie proste, jakby się mogło wydawać. Zrobienie tego w taki sposób, żeby podnieść notowania własnej strony, wymaga znajomości kilku trików. W świetle tego, co wiesz już o Article Marketingu, trochę inaczej trzeba jednak patrzeć również na sposób linkowania.


Czym są atrybuty noindex oraz nofollow?

W ramach znacznika <a> można umieścić atrybuty relacji rel. Sugerują one automatom, w jaki sposób mają postępować z konkretnym linkiem i mogą nadpisywać ustawienia charakterystyczne dla strony. Atrybut noindex powoduje, że robot w ogóle nie indeksuje takiego linku, ergo nie wyświetli się on na liście linków prowadzących do strony, aczkolwiek moc przekaże, na co wskazuje brak użytego atrybutu nofollow. Odwrotna kombinacja, czyli użycie tylko nofollow bez noindex spowoduje, że moc nie będzie przekazywana, choć wyszukiwarka o linku się dowie. Użycie obu atrybutów spowoduje, że wyszukiwarka zignoruje link zupełnie. Oczywiście to byłoby za proste – utrudnienie polega zaś na tym, że to, czy dany robot będzie trzymał się sugestii przekazanych przez atrybuty, to sprawa w dość dużym zakresie dowolna.

Artybuty i pozycjonowanie

Dla potrzeb pozycjonowania stosuje się wszystkie linki z różnymi atrybutami, natomiast tylko te oznaczone jako „follow” (czyli w zasadzie nieoznaczone jako „nofollow”, ponieważ atrybut „follow” nie istnieje) przekazują moc. Pozostałe to zasłona dymna, która ma zmylić roboty na tyle, aby strona nie została ukarana filtrem (na tej samej zasadzie, jak używa się fraz generycznych tylko dla zróżnicowania anchorów). Znaczenie index/noindex dla pozycjonowania jest minimalne.

Artybuty i Article Marketing

Article Marketing zajmuje się nie robotami, ale internautami. Dla internauty wszystko jedno czy link oznaczony zostanie takim czy innym atrybutem – jeśli jest klikalny, to można przejść dzięki niemu dalej. Article Marketing mógłby w ogóle więc bazować na linkach z atrybutami noindex i nofollow, ale nie ma powodu, żeby tracić w ten sposób moc linków. Kluczem do sukcesu jest jak zwykle różnorodność, dlatego akurat w tym przypadku dobre artykuły należy potraktować zgodnie ze zwyczajem, czyli większość oznaczyć jako follow, a mniej więcej jeden na trzy linki – nofollow.

Ustawienia dla strony

Sposób postępowania z linkami można ustawić domyślnie dla całej strony – z wyjątkiem miejsc, gdzie podane zostaną w znaczniku odmienne atrybuty, boty będą postępowały zgodnie z zaleceniami ogólnymi (jeśli w ogóle respektują atrybuty). Blokada botów odbywa się przez plik htaccess, blokadę IP poszczególnych botów albo wtyczki do danego CMS dającego pełną kontrolę nad dostępem automatów do strony.

Po co z tego korzystać?

Z atrybutów należy korzystać w celu maskowania własnego zaplecza, przy linkowaniu stron, między którymi nie chcemy przekazywać mocy oraz po to, aby wprowadzić odrobinę różnorodności do struktury linkowania. Dzięki temu wszystko wygląda bardziej naturalnie i poza siłą artykułu, masz jeszcze do dyspozycji siłę wszystkich linków.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij