Jako trzecią część cyklu o reklamie i pozycjonowaniu własnej witryny, zaistnienia w sieci czy rozgłosie o własnym projekcie przedstawiamy optymalizację strony - jednakże dla samego pozycjonowania jest to rzecz od której powinniśmy zacząć!

Data dodania: 2013-10-24

Wyświetleń: 1249

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pozycjonowanie - optymalizacja strony...

Generalnie nie powinniśmy reklamować i inwestować w witrynę, która nie jest dopracowana. Dlaczego? Dlatego, że kiedy google, bing czy yahoo po raz pierwszy puści swoje pajęczaki (boty) by sprawdziły naszą witrynę, może minąć nawet pół roku nim zobaczymy widoczne efekty w ich wyszukiwarkach - tu oczywiście nie ma reguły. Zaistnieć zaistniejemy błyskawicznie, ale jest ogromna szansa, że mimo oryginalnej, ciekawej treści i tak skończymy na ósmej stronie googli, co oczywiście zaowocuje niemal zerowym ruchem.
Dlatego, jeśli pokażemy botom niegotowy produkt, przez długi czas możemy zostać źle sklasyfikowani lub nieprawidłowo rozpoznani.

Ważne dla strony są:
-> Opisy;
-> Słowa kluczowe;
-> Nagłówki;
-> Treść;
-> Opisy grafiki;
-> Pozostałe czynniki (o tych zaraz).

Dlatego, jeśli chcemy pozycjonować nie wydając pieniędzy na program googlowskiego AdWords musimy niestety pogodzić się z faktem, iż strona napisana całkowicie we flashu będzie dla googli praktycznie niewidoczna i bez treści - dlatego bez względu na treść będzie się liczył tylko ruch, który sam się nie zrobi.

Opis w nagłówku meta musi być od 50 do 160 znaków - w innym wypadku zostanie on skrócony, albo zastąpiony innym. Musi też dobrze odnosić się do treści strony, inaczej googlebot albo bingbot może spróbować zastąpić go innym, który on uzna za bardziej adekwatny.

Słowa kluczowe muszą się powtarzać i być wypunktowane, ale należy znać umiar - zbytnie spamowanie "karma dla psów" może zostać uznane za śmieci. Jednocześnie treść musi być zróżnicowana i oryginalna, by boty nie uznały błędnej treści za tą najważniejszą.

Nagłówki "h1" i pozostałe podkreślają wartość danej frazy. Należy w nich być ostrożnymi, a nagłówek "h1" sam w sobie powinien zawierać skrót naszej oferty. Dla przykładu, pozostając przy ów psach "Karma dla Psów Azorek w Pszczynie Dolnej - zapraszamy!".

Przy poszczególnej grafice, obojętne czy jest ona częścią odnośnika, czy ozdobą używając alt= "tresc " możemy nadać opis i treść obrazkowi, co zostanie tak samo rozpoznane przez google jak i normalna treść.

Pozostałe czynniki do linki zwrotne, o które musimy uważać. Jeśli w ramach darmowych katalogów, które zechcą dodać nasz wpis za darmo jako wymianę linku do ich strony, którą musimy zamieścić na naszej witrynie, naładujemy tego za dużo wartość takich linków jak i PageRank może spaść - musimy na to uważać.

Nie należy się przejmować niskim PageRankiem na początku - jest on silnie związany z ilością odwiedzin, a ta dla jednej branży może być mała, lecz bardzo wystarczająca, dla innej zaś może prezentować ogromny bilans ilość odwiedzin - brak zysków. Mówiąc po Polsku - można zająć pierwsze miejsce w googlach bez konieczności posiadana PR większego niż 2 (skala jest 10cio stopniowa).

Podsumowując musimy zadbać o przejrzystość, słowa kluczowe oraz odpowiednio nacechowany kod. Ogromną pomocą będzie tutaj oryginalna zawartość i treść pozycjonowanej przez nas strony - kiedy już to zrobimy możemy zacząć walczyć o linki zwrotne, reklamę i portale społecznościowe.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena