Jeśli zajmujemy się dajmy na to, produkcją łożysk warto poświęcić trochę czasu i doświadczenia inżynierów i napisać małe tutoriale, lub też artykuły o handlu, typach łożysk i użytkowaniu - takie artykuły mogą się przydać internautom, a do tego poprowadzą bezpośrednio do naszej firmy, która w tym wypadku urośnie w oczach klientów.Dlatego warto dbać o wartość merytoryczną danego artykułu, czy precla. Istotne jest, by było widać naszą pasję i przywiązanie dla treści - jeśli człowiek poświęcił swój czas i przekazał nam przydatną i rzetelną wiedzę, nie będzie nic złego, jeśli pozwoli samemu sobie zapłacić za ten trud linkiem do strony, dzięki której zarabia na chleb i dzieci. Inną za ś historią jest, kiedy pojawia się tekst, dajmy na to o pięknych pancerzykach biedronek, odnoszacy nas na stronę z pornografią.
Ale to nie wszystko - dla googli liczą się linki zwrotne, czyli linki do naszej witryny, które pojawiają się na innych portalach - a im ten portal lepszy, tym wartościowszy jest ów link. Dla przykładu lepiej jest porozumieć się z człowiekiem, który prowadzi handel oponami i chętnie wymieni się linkami na stronie, niż dodać nasz link do 5ciu katalogów firmowych...To jednak wydaje się być oczywiste. Jednak jednym ze sposobów wiążącym powyższe linkowanie, oraz to o czym wspomnieliśmy na początku artykuły to preclowanie - czyli zawieranie linku w ciekawym artykule, który pojawia się na stronach z artykułami, albo na naszych własnych blogach.
Zatem jeśli napiszemy naprawdę ciekawy i użyteczny artykuł, w którym zawrzemy niezbyt nachalnie link do witryny naszej firmy, np "drukarnia cyfrowa kraków", mamy spore szanse, że zostanie to nie tylko pozytywnie rozpatrzone przez system Google, ale i przez zwyczajnych użytkowników.