Jak znaleźć wartościowe katalogi, które można użyć do promocji swojej strony internetowej? Jak ocenić ich przydatność dla celów skutecznego pozycjonowania i zdobywania nowych użytkowników?

Data dodania: 2007-03-12

Wyświetleń: 8072

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ciągle żywą kwestią w SEO jest wartość katalogów jako sposobu zdobywania linków do strony. Wiadomo, że wartość linków z katalogów w obliczu coraz bardziej rozwiniętych algorytmów takich wyszukiwarek jak Google będzie malała.

Nadal jednak oczywiście warto posługiwać się nimi, jako najprostszymi sposobami na zdobywanie linków. Warto brać pod uwagę zwłaszcza te wartościowe katalogi.

Które katalogi można uznać za wartościowe?


Na ten temat krąży wiele różnych, nieraz sprzecznych ze sobą opinii. Generalnie oceniając przydatność danego katalogu trzeba brać pod uwagę to, czy oferuje on nie tylko korzyści zwiane z tzw. „link popularity”, czyli pozycjonerskim dodawaniem linków do strony (więcej informacji na temat tego zagadnienia możesz przeczytać w artykule: Zdobywanie linków dla strony i Dodawanie linków do strony), ale również korzyści związane z zdobywaniem ruchu internetowego z tego katalogu.

Wgłębiając się w szczegóły za wartościowe katalogi można uznać:

• katalogi, które mają duże znaczenie w określonej niszy tematycznej;
• katalogi, do których prowadzi dużo linków zewnętrznych, posiadające linki z wartościowych stron, witryn, które odgrywają dużą rolę w danej dziedzinie, domen .edu i .gov;
• katalogi, które są wartościowe dla użytkowników, z których korzystają użytkownicy preferując ich korzystanie nad korzystanie z wyszukiwarek;
• katalogi, które mają przejrzystą, ergonomiczną, przyjazną dla użytkownika strukturę.

Katalogi, które można sobie darować przy zdobywaniu linków:

• kolejne kopie DMOZ-a;
• katalogi, które posiadają mało wartościowe, często się duplikujące, śmieciowe wpisy;
• katalog, które budują swoje pozycje jedynie na wymianch linków z innymi katalogami a nie poprzez budowanie użytecznej dla użytkownika treści;
• katalogi, które posiadają wiele pustych i nic nie znaczących podstron;
• katalogi, które są zaśmiecane reklamami (mp. reklamami AdSense);
• katalogi, których podstrony się wolno ładują lub nie ładują się wcale.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena