Posiadanie strony firmowej w internecie staje się powoli standardem w naszej rzeczywistości. Jednak aby zostać zauważonym w sieci, należy ją dobrze wypozycjonować, a ponieważ niewiele osób wie, jak to zrobić, zleca to innym. W tym artykule scharakteryzujemy trzy największe grupy odbiorców tego typu zleceń.

Data dodania: 2013-07-09

Wyświetleń: 1591

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Komu zlecić pozycjonowanie strony firmowej

Freelancerzy - "wolni strzelcy"

Jest to zdecydowanie największa i najbardziej zróżnicowana pod względem umiejętności grupa w tym zestawieniu. Są wśród nich osoby, dla których pozycjonowanie stron internetowych nie ma tajemnic, jak również kompletni amatorzy, którzy chcą zarobić na niewielkiej wiedzy społeczeństwa w temacie marketingu internetowego. Niestety, tych drugich jest więcej, dlatego ciężko znaleźć odpowiedniego człowieka, który wykona zlecenie stosunkowo tanio. Bo faktem jest, że freelancerzy pozycjonowali i nadal pozycjonują strony internetowe taniej niż firmy, ale niesie to za sobą duże ryzyko braku profesjonalizmu, którego w przypadku stron firmowych raczej nie warto podejmować, gdyż może się to dla nas źle skończyć.

Agencje interaktywne

Agencje interaktywne to zazwyczaj duże korporacje zatrudniające rzesze pracowników i nastawione na obsługę największych przedsiębiorstw w kraju i za granicą. Zlecając pozycjonowanie takiej firmie, możemy być pewni, że mamy do czynienia z profesjonalistami. Są jednak minusy tego rozwiązania. Oczywiście największym są koszty, które bywają nawet kilkukrotnie wyższe niż w przypadku wynajęcia freelancera. Firma musi w końcu utrzymać duże pomieszczenia, księgowość, dział marketingu i wiele innych, które bezpośrednio pieniędzy nie zarabiają. Dodatkowo bywają problemy z obsługą klienta, gdyż małe firmy nie są traktowane priorytetowo i zazwyczaj ciężko sprawić, żeby ktoś się zainteresował ich sytuacją.

Niewielkie firmy

Dla większości zatrudnienie niewielkiej firmy do pozycjonowania swojej strony jest najlepszym wyjściem, gdyż łączą one w sobie najlepsze cechy zarówno freelancerów, jak i dużych przedsiębiorstw, czyli niewielkie koszty z profesjonalizmem i indywidualnym podejściem do klienta. Zazwyczaj w takich firmach pracuje najwyżej kilka osób, a część prac, takich jak copywriting, zlecają zaufanym freelancerom. Możemy liczyć, że odpowiedzą na wszystkie nasze pytania i pomogą wybrać najlepszą dla nas opcję pozycjonowania, bo każdy klient jest dla nich ważny, a wszystkie sprawy załatwia się zazwyczaj z samym właścicielem.

Podsumowując, jeśli jesteście zainteresowani pozycjonowaniem swojej strony internetowej w wyszukiwarkach, to (o ile nie jesteście prezesami dużych przedsiębiorstw) omijajcie wielkie korporacje, gdyż efekty często nie rekompensują kosztów i problemów, które możemy napotkać w czasie współpracy. Najlepszym wyjściem jest zaufany freelancer, polecony nam przez kogoś znajomego, jednak jeżeli takiego nie posiadamy, to warto zwrócić się o pomoc do niewielkiej, ale profesjonalnej firmy. Warto również zwrócić uwagę na to, gdzie się ta firma znajduje i lepiej omijać te z wielkich miast, bo są one zazwyczaj droższe niż te z mniejszych miejscowości, a poziom ich umiejętności porównywalny.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena