Codziennie przechadzając się ulicami miasta czy robiąc zakupy w galerii handlowej jesteśmy atakowani setkami ulotek rozdawanych przez nachalnych kolporterów, których jedynym celem jest wciśniecię nam jej do rąk. Wiele osób zastanawia się wtedy czy ta forma teklamy ma jeszcze jakikolwiek sens.

Data dodania: 2014-01-12

Wyświetleń: 1276

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W opisanej powyżej formie tzw. "marketing ulotkowy" nie ma absolutnie żadnego sensu gdyż zdecydowana większość tych ulotek prawie natychmiast wyląduje w koszu na smieci. Niestety pomimo, że przedsiębiorcy są tego świadomi to wciąż decydują się na taką formę marketingu. Jest to błąd i to dosyć kosztowny. Jest to jednak ugruntowane w umysłach właścicieli firm, gdyż jeszcze niedawno sprawdzał się stary model kolportarzu ulotek czyli wciskanie jak największej ilości osób jak najwiekszych kawałków zadrukowanego papieru. Obecnie, w czasach gdy w telewizji, internecie, radiu, na ulicach ludzi otacza agresywna reklama to ten rodzaj marketingu odchodzi powoli do lamusa. Są jednak sposoby aby niewielkim kosztem zwiększyć efektywność reklamy polegającej na rozdawaniu ulotek reklamowych.

Po pierwsze należy całkowicie zmienić podejście do kolporterów. Nie powinny być one dla nas tylko osobami rozdającymi ulotki ale naszymi przedstawicielami w bezpośrednim kontakcie z potencjalnym klientem. Taka osoba powinna być przez nas przeszkolona i znać ofertę firmy, którą reprezentuje. To ta osoba ma być głównym elementem naszej reklamy, a ulotka jedynie dodatkiem, nie odwrotnie. Dla przykładu, naturalnym celem dla osób roznoszących ulotki sklepu z kosmetykami będą kobiety w wieku 15-50 lat. Warto je chociaż na chwilę zagadać, przedstawić w skrócie ofertę sklepu lub aktualnie promowany produkt, odpowiedzieć na ewentualne pytania i dopiero na końcu wręczyć ulotkę. Daje to gwarancję, że potencjalna klientka chociaż przez chwilę zainteresuje się tym co jej oferujemy i być może schowa ulotkę do torebki i przejrzy ją z ciekawości w domu. Mało prawdopodobne jest, że będzie tak zachwycona, że pobiegnie następnego dnia do naszego sklepu ale w momencie gdy będzie potrzebowała, któregoś z oferowanych przez nas produktów to podświadomość podpowie jej, że u nas na pewno znajdzie to czego szuka.

To tylko jeden z prostych sposobów jak zdecydowanie zwiększyć skuteczność reklamy papierowej bardzo niskim kosztem. W internecie znajduje się mnóstwo innych, równie ciekawych metod na zwiększenie sprzedarzy i warto się nimi zainteresować przed wydaniem kolejnych pieniędzy na druk ulotek i opłacenie kolporterów.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena