W dobie Internetu każdy przedsiębiorca dba nie tylko o stworzenie strony internetowej swojej firmy, ale również o odpowiednią jej reklamę. Pozycjonując swoją stronę w wyszukiwarkach internetowych należy zwrócić uwagę na to, w jakie na skutek tego działania części serwisu internetowego trafić może internauta.

Data dodania: 2013-02-08

Wyświetleń: 1599

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na początku, dla mniej wtajemniczonych, należy wyjaśnić czym dokładnie jest pozycjonowanie stron internetowych. Jest to mianowicie złożony proces, którego celem jest manipulowanie wynikami wyświetlanymi przez wyszukiwarki internetowe. Polega on na zwiększaniu popularności strony oraz zaufania, którym darzy ją wyszukiwarka internetowa. W efekcie skutecznego pozycjonowania strony internetowej sprawia się, że po wpisaniu w wyszukiwarce wybranych haseł reklamowana strona wyświetla się na pierwszych pozycjach. Tutaj właśnie pojawia się główny temat tego artykułu, czyli landing page.

Landing page najprościej ujmując jest stroną internetową, na której „ląduje” Internauta po kliknięciu w odnośnik wyświetlony w wyszukiwarce internetowej. Stroną taką może być strona główna serwisu, jego podstrona lub też strona sprzedażowa. Niezwykle ważne jest więc, aby dla konkretnych słów kluczowych dobrać odpowiednią część serwisu, na którą trafić ma osoba korzystająca z wyszukiwarek. Należy przy tym pamiętać, aby strona ta nie była z założenia ostatnią, którą w naszym serwisie zobaczy internauta. Ma ona zachęcić go nie tylko do uzyskania informacji, które się na niej znajdują, ale też do dalszej eksploracji całego serwisu.

Podsumowując, decydując się na pozycjonowanie strony nie należy dopuścić do sytuacji, w której na wszystkie słowa kluczowe pozycjonowana jest tylko strona główna. Warto czasem rozbudować serwis lub poszukać w nim strony zawierającej konkretne informacje, która idealnie funkcjonować będzie jako skuteczna landing page. Trzymanie się tej zasady zwiększy efektywność pozycjonowania strony, zmniejszając przy tym współczynnik jej odrzucenia.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena