Według najnowszych danych, na rynku e-commerce działa już ponad 10 000 takich sklepów. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ eksperci i analitycy przewidują zwiększenie rynku internetowego o 100% do roku 2015. A więc szybko. Mogą na tym zyskać wszyscy. Zarówno działające już sklepy internetowe, jak i klienci e-sklepów.

Data dodania: 2013-01-28

Wyświetleń: 1028

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Panuje powszechna opinia, że sklep internetowy jest najlepszym pomysłem na przejście „na swoje”, ponieważ łatwo można pogodzić pracę zawodową z prowadzeniem takiego sklepu. Jednak zgoła prosto wyglądający biznes internetowy w praktyce wcale taki nie jest. Pierwszą trudnością, jaką napotkają nowi przedsiębiorcy, jest uzyskanie odpowiedniej ilości wejść na stronę. A przecież wejścia na stronę wprost proporcjonalnie przekładają się na konwersję, czyli wskaźnik sprzedaży do ilości wejść na stronę. Dlatego w pierwszej kolejności właściciele sklepów internetowych powinni podjąć się wszelkich działań mających na celu pozycjonowanie ich serwisu internetowego. I o ile w przypadku prostych haseł np. akcesoria kuchenne jest to zadania bardzo łatwe, o tyle w przypadku bardziej konkurencyjnych fraz należy liczyć się z długotrwałym procesem pozyskiwania dobrej pozycji w wyszukiwarce.

W związku z tym na początek warto pomyśleć o kampanii w postaci linków sponsorowanych, w tym przypadku oczywiście w pierwszej kolejności należy skorzystać z najbardziej popularnej wyszukiwarki w naszym kraju. Jest to rozwiązanie o tyle korzystne, że sami możemy określić poziom kosztów dziennych na wyszukiwaną frazę. I o ile w przypadku haseł mało popularnych np. foremki silikonowe jest to dobrym rozwiązaniem, o tyle w przypadku haseł bardzo popularnych, takich jak akcesoria do kuchni, okaże się dla przedsiębiorców kosztowną reklamą . Należy bowiem pamiętać, że w przypadku linków sponsorowanych płacimy za kliknięcie w nasz link, nie za akcję, czyli np. sprzedaż w naszym sklepie.

 Natomiast przeszkodą dla nowych sklepów jest bardzo niski wskaźnik konwersji wynoszący z zasady ok. 0,5%, czyli na każde 200 wejść można liczyć ledwie na jedną sprzedaż. Dlatego też nowi przedsiębiorcy, podejmujący wyzwanie działania na wirtualnym rynku, powinni najpierw zacząć od zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących e-marketingu, żeby potem spokojnie rozwijać biznes, bowiem to od marketingu w głównej mierze zależy sukces sklepów internetowych.

Licencja: Creative Commons