Jeśli podczas nauki w szkole mieliśmy zajęcia z przedsiębiorczości, pewnie zetknęliśmy się z czymś takim jak biznesplan, jeśli jednak nie mieliśmy takich zajęć, możemy się czuć nieco zagubieni, słysząc o konieczności zredagowania takiego dokumentu.

Data dodania: 2012-11-09

Wyświetleń: 1536

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Biznesplan jest nieodłącznym dokumentem, jeśli chodzi o tworzenie własnej firmy, bardzo ważne jest więc odpowiednie jego opracowanie. Co powinien zawierać dobry biznesplan?

Zastanawiając się nad otwarciem własnej działalności gospodarczej, prawdopodobnie mamy pewną ogólną wizję tego, co dana firma miałaby robić, czym się zajmować i jak działać. W biznesplanie chodzi jednak o to, by przedstawić to w sposób maksymalnie szczegółowy, by rozważyć różne za i przeciw określonej działalności firmy, by odnaleźć szanse i zagrożenia czyhające na naszą działalność na skomplikowanym rynku.

 

Co więcej, w biznesplanie powinniśmy również zając się prognozowaniem opłacalności naszej firmy. Musimy zastanowić się z jakimi wydatkami łączy się rozpoczęcie prowadzenia działalności i z jakimi zyskami możemy liczyć się w pierwszym roku. Konieczne jest również rozważenie strategii marketingowej naszego biznesu, rozważenie grupy docelowej klientów, ewentualne pomysły na rozszerzenie profilu działalności… Jak widzimy, stworzenie biznesplanu to działanie nie tylko trudne, ale także dość czasochłonne. Jeśli jednak poważnie podejdziemy do wyzwania i przygotujemy dobry plan dla naszej firmy, możemy oczekiwać łatwiejszego startu i lepszych osiągnięć. Pamiętajmy także, że biznes plan jest bardzo ważnym dokumentem, jeśli staramy się o uzyskanie dotacji na otwarcie firmy, czy to z urzędu pracy, czy też z funduszy europejskich. Jeśli zamierzamy wnioskować o uzyskanie takiej dotacji, musimy wziąć pod uwagę ewentualnych konkurentów i już na tym poziomie uczynić naszą firmę (a dokładniej biznes plan) ciekawszym i bardziej profesjonalnym. Dobrym pomysłem jest również uwypuklenie ewentualnych zastosowanych innowacji w naszym biznesie – jest to bowiem właściwość szczególnie ceniona w przypadku małych i średnich firm.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena