Internet to dziś największe źródło wszelkiego rodzaju informacji, obecne właściwie w każdym domu i firmie. Korzyści, jakie daje nam Sieć są wręcz nieograniczone. Jedną z nich są internetowe bazy ogłoszeń.

Data dodania: 2012-11-03

Wyświetleń: 1837

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zamieszczanie ogłoszeń w Internecie jest bardzo dobrą i najtańszą metodą na dotarcie do potencjalnych klientów. Jest tu bowiem dużo darmowych portali, na których można umieszczać ogłoszenia, zarówno wtedy, kiedy chcemy sprzedać samochód, używaną pralkę, wózek dziecięcy, jak i na przykład nietrafione prezenty zalegające w naszych szufladach. W Internecie możemy sprzedać dosłownie wszystko, ale kluczem do sukcesu jest… skuteczne ogłoszenie!

Jak zatem stworzyć dobre ogłoszenie - takie, które będzie często czytane przez internautów, a także będzie wyróżniać się na tle innych? Zanim zaczniemy cokolwiek pisać zapamiętajmy, że skuteczne ogłoszenie to takie, które zwraca uwagę potencjalnego klienta, jest interesujące i zachęca do kupna!

Pierwszym elementem, z którym zetknie się przeglądający jest sam temat ogłoszenia. To właśnie od niego wszystko zależy, dlatego musi zwracać uwagę i zachęcać do kliknięcia i przeczytania dalszego ciągu. Do napisania takiego nagłówka warto wykorzystać tzw. słowa mocy, które najbardziej oddziałują na czytelnika. Do najczęściej używanych należą: „darmowy”, „nowy”, „okazja”, „pilnie”, „promocja”. Temat powinien być również konkretny i jasno przedstawiać, czego dotyczy ogłoszenie.

Kolejnym punktem jest treść. Tu należy pamiętać, że najlepiej sprawdzają się ogłoszenia krótkie, zwięzłe, treściwe. Najważniejsze są pierwsze dwa - trzy zdania, które powinny zachęcać do przeczytania reszty. W nich można ująć zalety sprzedawanego przedmiotu, czy oferowanej usługi, ale w taki sposób, aby w dalszej części można było je rozwinąć. Treść ogłoszenia powinna być pisana krótkimi, prostymi zdaniami - tak, aby wszystko było zrozumiałe, a czytelnik nie miał żadnych wątpliwości. Wszelkiego rodzaju udziwnienia, wiele wykrzykników, pisanie drukowanymi literami… wszystko to raczej nie budzi zaufania. Źle widziane są oczywiście także błędy w tekście, które potrafią skutecznie odstraszyć wiele osób i sprawić, że nasze ogłoszenie postrzegane jest jako niepoważne, niewiarygodne. W tym miejscu warto dodać też chyba, że aby być bardziej wiarygodnym można w treści ogłoszenia zaznaczyć, dlaczego daną rzecz sprzedajemy. Nie zapomnijmy również napisać, dlaczego czytelnik powinien skorzystać z naszej oferty, dlaczego jest ona najlepsza – na przykład, że cena jest atrakcyjna, że dodajemy jakiś gratis, że stan jest idealny… etc. Pamiętajmy również o dokładnym sprawdzeniu danych kontaktowych, warto jest podać jak najwięcej dróg kontaktu oraz precyzyjną lokalizację.

Ważnym elementem skutecznego ogłoszenia są również zdjęcia, gdyż zaraz po tytule przyciągają one najwięcej uwagi odbiorców. Przede wszystkim, załączmy zdjęcia w dużym formacie, wyraźne i dobrze oświetlone. Bez względu na to, czy sprzedajemy samochód, czy płaszcz, fotografie powinny przedstawiać przedmiot z każdej strony - tak, aby czytelnik mógł wyobrazić sobie pełny jego obraz. Jeśli sprzedawana przez nas rzecz ma jakieś uszkodzenia, należy również pokazać to na zdjęciu. Tym sposobem zyskamy zaufanie, a także unikniemy niemiłych niespodzianek.

Jeśli ogłoszenie mamy już wstępnie przygotowane, pozostaje pytanie jak umieścić je w Internecie? Przede wszystkim, należy znaleźć strony, które tego typu ogłoszenia publikują. Najlepszym rozwiązaniem będą portale tematyczne, ale tu należy pamiętać, aby wszystkie informacje podawać bardzo szczegółowo. W niektórych serwisach należy się najpierw zarejestrować, a dopiero później kliknąć w „dodaj ogłoszenie”. Po zalogowaniu się otrzymujemy niekiedy szerszą możliwość edycji i zarządzania własnymi ogłoszeniami. Dalej aplikacja poprowadzi nas sama. Po kolei wpisujemy temat, treść, dodajemy fotografie oraz swoje dane. I to wszystko! Proste, prawda?

Licencja: Creative Commons
2 Ocena