Taka sytuacja wpływa znacząco na poziom konkurencji i stawia przed właścicielami firm nowe wyzwania. Już nie wystarczą segregator i plik żółtych karteczek, żeby kontrolować, planować i zarządzać. Nawet niewielkie firmy przegrywają z konkurencją, jeśli ta wykorzystuje zaawansowane rozwiązania IT. I choć brzmi to niemal groźnie, w praktyce jest proste i przyjazne użytkownikom. A przede wszystkim ekonomiczne.
Dobór odpowiedniego oprogramowania dla firm to kluczowy moment w działalności każdego przedsiębiorstwa. Od tego co wybierzemy zależy powodzenie dalszych projektów, dlatego warto poświecić na to trochę czasu. Pierwszym etapem w doborze oprogramowania jest zdiagnozowanie własnych potrzeb. Innych narządzi potrzebuje rozpoczynający działalność salon fryzjerski, a innych dynamicznie rozwijająca się firma z branży handlowej.
Na tym etapie z pewnością trzeba odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań. Po pierwsze dokumenty: ile, dla kogo, skąd chcemy mieć do nich dostęp. Po drugie poczta: niezawodna, bez spamu, dla kogo i czy w ogóle dostępna z zewnątrz. Po trzecie zarządzanie i współpraca: klienci, sprzedaż, kadry, koordynacja działań, marketing. Po czwarte bezpieczeństwo: utarta danych, wirusy, uprawnienia dostępu, likwidatura. Taka analiza wskaże, jakie potrzeby firmy powinno zaspokoić idealne oprogramowanie, a także zoptymalizuje decyzje zakupowe. Dzięki niej przedsiębiorca uniknie zbędnych wydatków i uchroni się przed błędnymi decyzjami.
Kolejnym ważnym elementem w doborze oprogramowania dla firm jest skonsultowanie się z fachowcami w tej dziedzinie. Oczywiście można skorzystać z darmowego oprogramowania i poczytać rady na forach, ale takie podejście pozbawia nas opieki i wsparcia profesjonalistów. A to jest bezcenne w sytuacjach awaryjnych, z którymi zawsze należy się liczyć. Z konsultacji tym bardziej warto korzystać, gdyż są one w prosty sposób dostępne i z reguły bezpłatne.