Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak otrzymać pracę, to przeczytaj najpierw część 1 artykułu "Jak znaleźć pracę, która będzie źródłem pieniędzy?"

Data dodania: 2012-05-09

Wyświetleń: 1798

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak znaleźć pracę cz.2

FIRMY DORADZTWA PERSONALNEGO I BIURA POŚREDNICTWA PRACY

Tutaj rozpocznij reklamę swojej osoby. Zarejestruj się w jednym z lokalnych biur pośrednictwa pracy i firm doradztwa zawodowego. Są to firmy, które organizują czasami kursy dokształcające, giełdę pracy, pomagają napisać CV i list motywacyjny. Na zlecenie pracodawców zajmują się selekcją odpowiednich kandydatów na dane stanowisko, umawiają wstępne spotkania, organizują dalsze etapy selekcji kandydatów. Dysponują dużymi bazami danych kandydatów, więc nawet jeśli w początkowym okresie nikt do Ciebie nie zadzwoni, niewykluczone, że zadzwoni za kilka tygodni czy miesięcy. Tak więc wysyłając do takiej firmy swoje CV, powinieneś najpierw dowiedzieć się, jakiego rodzaju i w jakiej postaci dostarczyć informacje o sobie. Często firmy doradcze dysponują specjalnymi formularzami zamiast klasycznego CV, umieszczanymi na stronie www, których wypełnienie zajmuje dosłownie kilka minut, a późniejsze korzyści mogą być bardzo owocne. Dobrze jest też wysłać swoją aplikację do większej ilości firm, aby zwiększyć swoje szanse.

INTERNET

Wraz z jego rozwojem powstało wiele portali branżowych oraz serwisów rekrutacyjnych. Są to wyspecjalizowane portale ,zamieszczające m.in. oferty pracy. Wejdź i wpisz w wyszukiwarce „portal pracy”, a pojawią się najbardziej popularne serwisy.  Nie zapomnij o stronie internetowej swojego urzędu pracy. Jeden z portali informował ostatnio, że za jego pośrednictwem rekrutuje już prawie 80% specjalistów od HR. Sam widzisz jakie to potężne narzędzie, które musisz wykorzystać! 

KSIĄŻKA TELEFONICZNA

Cennym środkiem ułatwiającym poszukiwanie pracy jest łatwo dostępna książka telefoniczna. Można z niej wybrać firmy, którymi jesteś zainteresowany i wysłać dokumenty aplikacyjne (CV, LM),  wyjaśniając powód zainteresowania daną firmą. Przed wysłaniem aplikacji warto zadzwonić do tego przedsiębiorstwa i zapytać, na czyje ręce ją zaadresować, by uniknąć wyrzucenia naszego listu przez osobę niepowołaną prosto do śmietnika.

PRZYJACIELE

Słyszałeś kiedyś o marketingu szeptanym? To tania i dobra forma, aby powiadomić znajomych, przyjaciół, rodzinę, kolegów i koleżanki ze studiów, kursów, podwórka. Otwarcie im komunikuj, że szukasz nowej pracy, bezpośrednio proś o pomoc w szukaniu. To bardzo ważne. Pracodawcy rozmawiają między sobą o poszukiwaniu kandydatów do pracy i często proszą o rekomendowanie odpowiedniej osoby. Coraz częstszą praktyką jest nagradzanie pracowników za polecenie nowej osoby do pracy. Absurdalne? To zastanów się, czy poleciłbyś leniwą, nieodpowiedzialną, z brakiem kultury i chęciami do pracy osobę?

Każde potknięcie osoby polecanej odbija się przecież na nim. Dzięki temu pracodawca może mieć pewność, że nie zostanie mu polecony ostatni nieuk i obibok.

SAMODZIELNE ZAMIESZCZANIE OGŁOSZEŃ

Możesz samodzielnie zamieścić ogłoszenie w Internecie lub  prasie. Jest to coraz częściej spotykana praktyka i jest skuteczna. Pracownicy działów personalnych przeglądają ten typ ogłoszeń. Krótkie zdanie i telefon podany w ogłoszeniu nie wymaga wielkich nakładów finansowych (ok. 10 zł), a bardzo często takie ogłoszenia są darmowe. Dzięki temu możesz dotrzeć do wielu osób jednocześnie. Dlatego zastanów się: gdzie możesz zamieścić ogłoszenie? Kiedy? Jaką ma mieć formę? Jaką treść? Pamiętaj, najlepsze efekty przynoszą informacje zwięzłe i konkretne. I nie zapomnij podać kontaktu do siebie.

TARGI I GIEŁDA PRACY

Kilka razy w roku organizowane są w większych miastach targi i giełda pracy. Wybierz się tam i weź ze sobą CV oraz LM. Pracodawcy mają tam swoje stanowiska, gdzie prezentują swoje oferty, warunki pracy, wymagania, co oferują, jakie dokumenty są potrzebne itp. Podejdź i zapytaj się, czy szukają w danym momencie pracowników. Zostaw swoje dokumenty aplikacyjne i zrób dobre wrażenie. Poproś o kontakt i kiedy możesz spodziewać się informacji zwrotnej. Częstą praktyką są bezpłatne szkolenia, z których możesz skorzystać, ponieważ prowadzą je specjaliści, którzy przekażą Ci praktyczną wiedzę i bardzo cenne wskazówki.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena