Kim są? Szafiarka to inaczej dziewczyna, która interesuje się modą i prowadzi bloga o modzie. Zamieszcza na nim głównie swoje autorskie wpisy oraz zdjęcia, na których prezentuje swoje ubrania oraz dodatki. Blog o modzie staje się świetną platformą do wymiany informacji na temat mody, do zbierania komentarzy na dany temat, do poznawania nowych osób zainteresowanych modą. Szafiarki obserwują swoje blogi nawzajem, inspirują się sobą nawzajem, oraz tym, co zobaczą w zagranicznej branży fashion. Wszystko to, co uważają za interesujące i ciekawe – wrzucają na swoje blogi i tam rozmawiają przy okazji na wiele tematów.
Tak naprawdę czasem na szafiarki mówi się, że jest to zakon szafy. Zakon to synonim zgromadzenia osób wtajemniczonych i faktycznie, jeśli chodzi o szafiarki to... coś w tym jest. Dziewczyny z blogami modowymi tworzą pewien hermetyczny światek, do którego nie każdy może się dostać. O swoich blogach, fascynacjach i promowanych trendach dyskutują na zamkniętych forach i grupach dyskusyjnych, dlatego też faktycznie określenie takie jak zakon w pewien sposób do nich idealnie pasuje. Niektórzy mówią jeszcze, że jest to kółko wzajemnej adoracji, ale tak naprawdę blogerki po prostu lubią siebie nawzajem, spotykają się na różnych zlotach i nie ma się co dziwić, że promują siebie i swoje blogi nawzajem.
Co ciekawe, zainteresowanie szafiarkami jest coraz większe! Firmy zauważyły w blogach o modzie olbrzymi potencjał, zauważyły również, że dziewczyny prowadzące wirtualne modowe pamiętniki wyznaczają trendy i tak naprawdę żądzą pewną częścią świata mody. Dlatego też firmy zaczęły się bardzo żywo interesować tym w jaki marketingowy sposób można wykorzystać taką platformę jak blog modowy. Jak się okazuje bowiem – można z niej zrobić naprawdę świetny kanał do promowania różnych produktów i innych rzeczy.