Jedną z odmian budowania świadomości marki jest tzw. „branding osobisty”, który dotyczy działań jakie wykonujemy w celu poprawienia znajomości w jakieś grupie społecznej naszej osoby. Kolokwialnie rzecz ujmując „sprzedajemy siebie” w jak najlepszym świetle i w jak najlepszy sposób, marką jesteśmy MY sami.

Data dodania: 2012-04-06

Wyświetleń: 1752

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

W dzisiejszym świecie coraz większe znaczenie ma nie to, co się mówi, ale kto to mówi. Ma to też zastosowanie w sprzedaży, a więc i w biznesie MLM. To co odróżnia dystrybutorów, którzy szybko i sprawnie rozwijają swoje struktury, od tych, którym przychodzi to z trudem, to często właśnie to, że ci pierwsi postrzegani są jako autorytety w środowisku,  w którym działają.

W jaki sposób można skutecznie zbudować od podstaw swój wizerunek, tak aby wyróżniał się na tle innych? Jak przekonać ludzi do swojej osoby? Kreowanie własnej marki w Internecie we współczesnym świecie jest niezwykle popularnym zjawiskiem, ma to związek m.in. z szybkim rozwojem Internetu, który jest wszechobecnym medium. Do głównych zalet brandingu w Internecie możemy zaliczyć przede wszystkim brak granic terytorialnych, co umożliwia ekspansję na rynki, której do tej pory nie były osiągalne. Możemy wyróżnić kilka podstawowych sposobów na zbudowanie własnej marki w Internecie (tzw.„e-branding”).

Podstawowym narzędziem do budowania własnej marki w sieci jest posiadanie własnej strony internetowej, która stanowi naszą wizytówkę, istotna jest funkcjonalność witryny oraz częste aktualizacje, które będą czyniły stronę atrakcyjną dla odwiedzających. Przede wszystkim należy skupiać się na promowaniu siebie, a nie swojej firmy MLM. Warto także pozostawać w dialogu z potencjalnymi klientami i odpowiednio reagować na ich potrzeby (można w tym celu wykorzystać: email, czat umieszczony na stronie www lub forum internetowe).

Kolejnym sposobem budowania marki w Internecie jest jej reklama na pokrewnych stronach (banery, linki, marketing wirusowy) oraz reklama na rynku tradycyjnym (jeżeli na takim też działamy), poprzez umieszczanie adresu internetowego, na przykład, na wizytówkach. Ważnym aspektem jest przygotowanie dla potencjalnych klientów tzw. „wartości dodanej”, czyli darmowej formy wynagrodzenia za obecność na naszej stronie lub za korzystanie z naszych usług. Za wartość dodaną możemy uznać: poradniki, newslettery, artykuły tematyczne czy e-learning). Dobrym sposobem na budowanie własnego wizerunku jest także stanie się na tyle popularnym, żeby inni nas rekomendowali i polecali jako osoby wykwalifikowane. Możemy to uzyskać wypowiadając się m.in. na forach tematycznych.

E-branding jest procesem żmudnym i długofalowym, jednak jego końcowe efekty mogą okazać się dla nas niezwykle profitowe. Należy skoncentrować się na kompleksowych działaniach, bo tylko w taki sposób możemy skutecznie wypromować swoją markę w Internecie. Współczesnym światem rządzą marki, im bardziej popularna tym bardziej pożądana, a ludzie gotowi są płacić wielkie pieniądza za produktu oraz usługi firmowe, które są znane i rozpoznawalne. Twój sukces uzależniony jest od Ciebie! Promuj swoją markę! Inwestycja w siebie jest zawsze najlepszą inwestycją.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena