Jest rzeczą oczywistą, że prowadzenie działalności gospodarczej w dzisiejszych czasach wymaga także promocji w internecie. Internet jest narzędziem, które daje nam możliwość dotarcia do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Pominięcie tego narzędzia w strategii marketingowej firmy jest więc niewybaczalnym błędem.  

Data dodania: 2012-02-29

Wyświetleń: 1425

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

               W związku z tym stworzenie strony internetowej i jej promocja należy do podstawowych czynności, o których trzeba pamiętać przy planowaniu kampanii marketingowej. Jeśli już zdecydowaliśmy, że chcemy mieć firmową stronę internetową należy zastanowić się, do czego będzie nam ona potrzebna. Czy wystarczy nam prosta wizytówka internetowa, na której umieścimy najważniejsze informacje o firmie i produktach? Czy może profesjonalna witryna internetowa z całą gamą produktów i cennikiem? Niezależnie od naszego wyboru stworzenie takiej trony będziemy musieli komuś zlecić. Koszty przygotowania strony wahają się od kilkuset złotych, w przypadku prostych stron wizytówek, do kilku a nawet kilkunastu tysięcy złotych za profesjonalne strony tworzone indywidualnie dla potrzeb klienta.

Samo przygotowanie strony to dopiero połowa drogi do zdobycia nowych klientów. Niezwykle ważne jest jej skuteczne wypozycjonowanie. Ogromna większość internautów korzystających z wyszukiwarek internetowych zatrzymuje się tylko na pierwszych dziesięciu wynikach. W naszym interesie jest, aby strona, którą pozycjonujemy znalazła w tej pierwszej dziesiątce. Nie jest to sprawa prosta. Wszystko zależy od tego, pod jakie słowo chcemy wypozycjonować stronę oraz jak dużą mamy konkurencję. Im większa konkurencja tym trudniej osiągnąć zadawalające rezultaty. Jeżeli chcemy skutecznie walczyć o klientów niezbędne staje się skorzystanie z usług firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych.

Przed wyborem firmy, która zajmie się promocją naszej strony warto dokładnie przeanalizować dostępną ofertę.  Najlepiej jest zwrócić się do kilku takich firm i poprosić o dokładny cennik przygotowany indywidualnie pod nasza stronę i konkretnych słów kluczowych. Analizując oferty należy wybrać tą, która jest dla nas najatrakcyjniejsza. Warto jednak pamiętać o tym, że w tej branży tanio nie zawsze znaczy dobrze. Stanowczo odradzam zlecanie pozycjonowania amatorom, którzy za małe pieniądze obiecują gruszki na wierzbie. Pozycjonowanie nie może być tanie, ponieważ wymaga ogromnej pracy. Jeżeli ktoś obiecuję nam wyniki już po pierwszym miesiącu za małe pieniądze to możemy być pewni, że nie zrobi tego właściwie. Pozycjonowanie należy zlecać tylko i wyłącznie profesjonalnym i renomowanym firmom.

            Przy wyborze firmy należy także zwrócić uwagę na kolejność działań marketingowych, które firma zaproponuje. Pozycjonowanie strony zawsze zaczyna się od jej optymalizacji. Nigdy odwrotnie. Pozycjonowanie strony do tego nieprzygotowanej mija się z celem, ponieważ nie przyniesie efektu. Warto także zapytać o czas, w jakim firma gwarantuje określone efekty. Im ten czas krótszy a fraza, pod którą pozycjonujemy trudniejsza tym większe możemy mieć podejrzenia, że firma stosuje zakazane i nieetyczne metody. To może narazić nas na kary ze strony wyszukiwarek a w skrajnych przypadkach także na wyrzucenie naszej strony z indeksu.

             Jak widać przed zleceniem pozycjonowania naszej strony firmie zewnętrznej należy dokładnie się zastawność i przeanalizować dokładnie oferty. Powinniśmy mieć na uwadze, że chodzi tu w gruncie rzeczy o reklamę naszej firmy, za która zapłacimy stosunkowo spore pieniądze. Warto, więc zadbać, aby wszystko odbyło się profesjonalnie, rzetelnie a zarazem skutecznie, tak abyśmy osiągnęli nasz cel, czyli przyciągnęli do naszej firmy nowych klientów.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena