Obecnie korzystanie z usług w sieci przechodzi bardzo szybki rozwój. Jest tak za sprawą mnóstwa czynników, takich jak kryzys gospodarek państwowych, kryzys ekonomii, nowe technologie oraz potrzeby społeczeństwa.

Data dodania: 2012-02-06

Wyświetleń: 1410

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Obecnie nabywcy stali się coraz więcej wymagającą społecznością - pożądają najwyższej jakości towarów, zachęcająco wypromowanych oraz bezproblemowo dostępnych. Dlatego też specjaliści do spraw e-marketingu znaleźli się w trudnej sytuacji. Powinni jakoś dotrzeć do swojego odbiorcy, pokonując jednocześnie otchłań internetu.

W pierwszej kolejności powinieneś mieć serwis internetowy z opisem Twojej działalności. Mało istotne czy posiadasz działalność związaną z usługami, e-marketingową czy zrzeszenie – autorska strona w sieci to podstawa. Prawidłowo zaprojektowana witryna to czynnik niezbędny dla topowej pozycji w wyszukiwarkach.

Witryna musi przedstawiać jak najwięcej wartościowej treści powiązanej tematyką z Twoją ofertą. Interesującym zabiegiem jest prowadzenie sekcji strony z artykułami. Źródło serwisu powinno mieć uzupełnione metatagi , a także nagłówki, oczywiście odmienne w każdym dziale strony. Doświadczony projektant stron, któremu powierzysz zaprogramowanie Twojej strony zapewne będzie wtajemniczony w temat, mimo wszystko jednak nie omieszkaj jemu tego przypomnieć. Ma to bowiem wpływ w niemałym stopniu na pozycjonowanie pod kątem Google. Dobranie kolorów na stronie to także jeden z elementów marketingu, dlatego też dopilnuj, żeby barwy przekazywały rodzaj Twojej działalności. Internauta zaglądając na Twoją internetową wizytówkę pierwszy raz powinien ją zapamiętać.


Gdy jesteś już w posiadaniu strony internetowej, postaraj się o konstruktywne wypromowanie jej w sieci. Posiadasz, wśród pozostałych, do wyboru promocję na stronach społecznościowych, w kampaniach płatnych, na popularnych stronach tematycznych i z wiadomościami. Jest to silnie pożądana strategia reklamy, lecz niestety stosunkowo droga. Na pewno możesz oczekiwać zwiększenia liczby odwiedzin Twojej strony, a poprzez to zwiększenia obrotów, ale musisz być cierpliwy, bo profit rozłożony jest w czasie. W momencie gdy nie masz wolnych środków finansowych świetna okazuje się wymiana barterowa. Ta forma reklamy opiera się na wymianie pomiędzy witrynami spotów reklamowych, banerów i pozostałych form promocji bez sporych nakładów finansowych. Kosztem jest tu tylko odprowadzenie podatku od sumy wartości oferowanej strategii reklamowej, którą kontrahenci ustalają indywidualnie.


Trzymając się powyższych rad powienieś pamiętać, iż najbardziej popularną formą reklamy internetowej jest pozycjonowanie stron pod kątem Google. Zwięźle mówiąc, pozycjonowanie to pewna strategia promocyjna, która zapewnia wyższą pozycję w wyszukiwarkach Twojej witrynie na dane dla niej frazy. Wyobraźmy sobie – jesteś szefem hurtowni internetowej z artykułami dziecięcymi, a zatem zapewne pragnąłbyś żeby Twój domniemany klient po wpisaniu frazy „plastikowe klocki” wyszukał Twoją stronę na pierwszej karcie w wyszukiwarce. Jest dostępnych kilka skutecznych sposobów, by dosięgnąć ten cel. Skutecznym oraz przynoszącym dobre wyniki systemem jest dodawanie linków do wysokojakościowych tekstów, umieszczanie serwisów w katalogach, a również programy wymieniania odnośników z witrynami splecionymi tematyką z Twoją witryną. Zalecanym posunięciem jest skorzystać z oferty zespołów pozycjonujących, oferujących całościowy system pozycjonowania oparty o prywatne blogi. Zazwyczaj jest to dość monotonna praca, a w dzisiejszych czasach taka technika promocji kosztuje stosunkowo niewiele w porównaniu do pozostałych. Zapamiętaj, że im więcej odnośników linkujących do Twojej witryny, tym lepsza pozycja w wyszukiwarce. Koniecznym jest, żeby serwisy były związane tematyką, natomiast artykuły były bogate w słowa kluczowe splecione z Twoją stroną.


Sprawdzoną metodą marketingu internetowego jest również tak zwany mailing. Mailing polega na przesyłaniu naszej oferty do konsumenta na jego adres e-mailowy. W naszym kraju należy przestrzegać prawa co do tej formy reklamy – przed rozesłaniem naszej propozycji powinniśmy spytać swojego przyszłego konsumenta czy tego chce. Gdy się zgodzi możesz mu przesłać dalszą część wiadomości.


Kończąc, reklama w internecie to przyszłość gospodarki. Chcąc być jednym z lepszych w swojej branży powinieneś cierpliwie kontrolować konkurencję, dbać o PR firmy oraz racjonalnie ją promować. Użycie powyższych metod przyniesie z pewnością wartościowe skutki, a przez to powiększy ilość Twoich konsumentów.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena