Z pewnością nie raz spotkałeś się z wiadomościami informującymi, że komuś z konta "wyparowała" jakaś kwota pieniędzy. Najczęściej dotyczą one banków z przestarzałymi zabezpieczeniami lub głupoty klientów. Zacznijmy od bankowych zabezpieczeń. Aby zalogować się do bankowego konta internetowego potrzebujemy identyfikator oraz hasło. Są to dane, których nikt poza nami nie zna. Nawet jeśli je pozna to większość banków zabezpiecza każdy wykonywany przelew hasłem jednorazowym. Może pochodzić ono z karty kodów, tokena (urządzenia generującego co minutę nowe hasło) czy z komórki na którą otrzymamy wiadomość SMS. Ważne jest zatem aby bank potwierdzał każdą transakcję hasłem jednorazowym.
Oszuści starają się za wszelką cenę zdobyć Twoje dane - identyfikator, hasło i hasła jednorazowe. Dlatego też tworzą strony do złudzenia przypominające strony banku, na których wyłudzają powyższe dane. Aby się przed tym ustrzec nie należy klikać w linki w mailach od banku a wchodzić na stronę banku poprzez wpisanie jego adresu w przeglądarce. Warto także sprawdzić czy strona logowania jest stroną szyfrowaną (czy znajduje się symbol kłódki). Jeśli system poprosi Cię o podanie więcej niż jednego hasła jednorazowego naraz to możesz mieć pewność, że znajdujesz się na stronie oszusta.
Nie ma znaczenia czy masz darmowe konto czy płatne. Niektóre darmowe konta są znacznie bezpieczniejsze od tych, za które trzeba płacić. Wybierając konto bankowe warto zwrócić uwagę na sposób przekazywania haseł jednorazowych oraz to czy każda transakcja jest potwierdzana takim hasłem. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem są hasła wysyłane SMSem, którymi trzeba potwierdzić każdy wychodzący przelew z naszego konta. Pozwoli Ci to spać spokojnie i nie martwić się o bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.