Mimo, że zarówno banki jak i ich reklamy otaczają nas ze wszystkich stron, informacje przez nie przekazywane niemal nigdy nie są wystarczająco dokładne i pewne, by oprzeć się na nich wybierając produkty lub usługi dla siebie. Najważniejsze informacje dotyczące dodatkowych kosztów są zwykle ukryte w umowie pod tak zwaną „gwiazdką”, a już na pewno nie ma ich w reklamach jakie na co dzień możemy oglądać, bo cóż by to była za reklama, która straszy kosztami. Banki wprost atakują nas swoimi ofertami zarówno na ulicy, jak w Internecie, a mimo to nadal nie wiemy zbyt wiele, a warto, bo finanse to jeden z najważniejszych, jakby nie patrzeć, aspektów życia każdego z nas.
Podstawową cechą najlepszych kont osobistych jest ich bezpłatność. Z uwagi na ostrą konkurencję w tej dziedzinie, większość banków oferuje konta osobiste za darmo, ale wiele z nich wpisuje w umowy jakąś klauzulę dotyczącą minimalnej wpłaty, obrotu, użytkowania karty płatniczej lub kredytowej. Nie dajmy się na to naciągnąć, niektóre banki dają nam przecież konto w banku zupełnie za darmo, więc po co przepłacać? Warto dokładnie przejrzeć umowę przed podpisanie, a zwłaszcza to co najdrobniejszym druczkiem i na ostatniej stronie, bo to właśnie tam ukrywają się najczarniejsze kruczki.
Oczywiście tego typu konto powinno być funkcjonalne, ale to już niemal oczywiste, że do rachunku można podpiąć lokatę lub kartę kredytową oraz obsługiwać to wszystko przez Internet czy telefon komórkowy, zwracajmy więc uwagę przede wszystkim na koszty.
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowią trzon polskiej gospodarki, odgrywając kluczową rolę w jej rozwoju i stabilności. Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego, sektor MŚP w Polsce tworzy aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw, zatrudniając ponad 67% pracowników sektora przedsiębiorstw i generując około 50% PKB kraju. Te imponujące statystyki jasno pokazują, jak istotne znaczenie mają małe i średnie firmy dla polskiej ekonomii.