Prawdopodobnie niejednokrotnie myślisz o tym, aby założyć swój biznes. A może masz już swój biznes, ale dopadło Cię zniechęcenie? Może myślałeś(aś) już kiedyś, aby się poddać i znaleźć sobie „pewne” zajęcie na etacie. Aby naleźć tzw. bezpieczeństwo, które tylko teoretycznie może dać Ci p...

Data dodania: 2007-10-29

Wyświetleń: 3583

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Prawdopodobnie niejednokrotnie myślisz o tym, aby złożyć swój biznes.A może masz już swój biznes, ale dopadło Cię zniechęcenie.
Może myślałeś już kiedyś, aby się poddać i znaleźć sobie „pewne” zajęcie na etacie.
Aby naleźć tzw. bezpieczeństwo, które tylko teoretycznie może dać Ci poczucie 100% zadowolenia.
Pomyśl – co jest dla Ciebie ważne?
Na czym znasz się lepiej od innych?Z czego jesteś „słynny” w swoim otoczeniu?
Za co doceniają Cię Twoi znajomi i rodzina?
Odpowiedz sobie na te pytania i zacznij działać.
Pamiętaj, że nie musisz na nowo wymyślać kolejnej dużej firmy. Nie musisz tworzyć czegoś „mega”.
Ważne jest abyś poznał(a) potrzeby ludzi i postarał(a) się je zaspokoić.
Ludzie korzystają w swoim życiu z niezliczonych produktów, usług, itp.
Nie musisz jednak wymyślać nic nowego. Wystarczy, że zmodyfikujesz coś co już istnieje.
Wystarczy, że dotrzesz do innej grupy klientów, do której nie dociera konkurencja .
Do grupy, która korzysta z usług konkurencji, ale nie jest do końca zadowolona z jej usług.
Wystarczy, że będziesz świadczyć inny serwis – obsługę.
Daj swoim klientom coś, czego nikt inny im nie daje. Pracuj na wyższym poziomie zaangażowania.
Produkt może być ten sam co oferuje konkurencja, jednak Ty musisz zapewnić niepowtarzalny serwis.
Pamiętaj, że to możesz zrobić.
Pamiętaj, że większość klientów odchodzi od jednej firmy do drugiej z powodu słabej obsługi.
Cena nie ma znaczenia tak dużego jak poziom obsługi.
W pewnym momencie wiele firm „odpuszcza” swoich stałych klientów, ponieważ myślą, że klient raz pozyskany pozostanie z nimi na zawsze.
A przecież wszyscy wiedzą, że pozyskanie nowego klienta jest kilkukrotnie droższe niż utrzymanie starego klienta..
Jest to dla Ciebie okazja, aby przejąć ( np. od konkurencji) tych klientów i zaoferować swój w pełni profesjonalny serwis.
Oczywiście pamiętaj o swoich klientach, których pozyskałeś do tej pory.
Musisz dać ludziom zupełnie coś nowego.
Zaobserwuj np. branżę muzyczną i wyciągnij z tego wnioski.
Co jakiś czas pojawiają się nowe „gwiazdy” i próbują sprzedawać swoje usługi.
Jeśli ktoś zaproponuje inny wizerunek, inny sposób komunikacji z publicznością, inne podejście do wielu spraw, które interesują fanów – wtedy jest szansa, że sprzeda dużo płyt, a i na koncerty przyjdzie wielu nowych odbiorców.
Odbiorców, którzy wcześniej słuchali - może kogoś innego?
Tak więc musisz działać. Pomyśl do jakieś grupy możesz trafić ze swoimi produktami lub usługami.
Gdzie mogą być ludzi niezadowolenia z obsługi?
Oczywiście u Twojej konkurencji. Ty musisz to wykorzystać i zaproponować coś czemu będzie trudno odmówić.
Pamiętaj, że zawsze jest dużo miejsca dla ludzi, którzy wnoszą jakąś wartość w życie innych.
Nieważne jest jaki produkt czy usługę masz do zaoferowania.
Ważne jest, aby było to przydatne wielu ludziom i wnosiło dużą wartość w ich życie.
Wartość jest najważniejsza. Jeśli wiesz, że Twój produkt jest „słaby” to podświadomie blokujesz sprzedaż, ponieważ nie masz wewnętrznego przekonania do swojego produktu.
Jeśli myślisz może o zmianie branży – to pamiętaj, że zawsze ludziom wydaje się, że w innym miejscu jest lepiej.
Wielu osobom wydaje się, że jeśli zmienią branże to będę odnosić sukces.
Wszyscy przecież wiemy, że najpierw musi być pasja, a dopiero później biznes i sprzedaż.
Jeśli robisz coś tylko dla pieniędzy i nie masz pasji w tym co robisz – to wcześniej czy później Twój biznes upadnie.
Dlatego proponuję Ci skupić się na tym, na czym znasz się najlepiej.
Pomyśl co możesz ulepszyć.
Co możesz robić lepiej niż konkurencja.
Pomyśl co możesz wprowadzić już jutro, aby dodać dodatkową wartość Twoim usługom lub produktom.
Zacznij od razu. Możesz to zrobić praktycznie bez dodatkowych nakładów.
Możesz wymyślić coś – co dla klienta będzie miało bardzo dużą wartość, a Ty nie poniesiesz dodatkowych kosztów.
Wręcz przeciwnie – możesz przyciągnąć zupełnie nowych klientów, którzy do tej pory byli
u Twojej konkurencji.

Życzę powodzenia i sukcesów w biznesie.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena