Krok pierwszy: dobry temat
Pierwszą i najważniejszą rzeczą, którą powinniśmy się zająć podczas pisania artykułów do przedruku, jest wybór tematu. Bez względu na to, jak bardzo jesteś zainteresowany promocją swojej strony i pozycjonowaniem, podstawą dobrego artykułu do przedruku jest jego zawartość merytoryczna. Nie musisz być ekspertem w dziedzinie, o której piszesz, ale zanim weźmiesz się do pisania, przeczytaj przynajmniej kilka artykułów. Dowiesz się, czym dokładnie interesują się ludzie na sieci, a przy okazji uzupełnisz swoją wiedzę.
Zbyt często artykuły do przedruku pisane są bez pomysłu i bez należytej uwagi. Efekt? Brak stron, które decydują się na zamieszczenie takiego tekstu. Jedynie nieliczni ludzie decydują się na skorzystanie z artykułów do przedruku napisanych bez pomysłu albo, nie daj Boże, zawierających błędy lub mylne informacje. W przypadku Artelisa, kiepski artykuł może liczyć na 2-3 przedruki w ciągu 6 miesięcy. Dobry na 6 do 10. Wybór należy do Ciebie.
Krok drugi: jasny plan artykułu
Dopilnuj, aby Twój artykuł miał jasną strukturę: czytelnik musi łatwo nawigować po tekście. Najlepiej użyj przynajmniej kilku śródtytułów, aby uczynić tekst czytelniejszym. Pamiętaj także, aby miał właściwą długość: pomiędzy 250 a 750 słów. Dłuższe teksty nie są zwykle czytane do końca, a w przypadku artykułów do przedruku, są rzadziej przedrukowywane!
Krok trzeci: piszemy!
Jeżeli masz dobry temat i jasny plan artykułu, samo pisanie jest stosunkowo proste. Staraj się trzymać tematu i zachować ten sam ton przez cały czas, np. używając cały czas tej samej formy zwracania się do czytelnika. Na szczęście nikt nie wymaga od Ciebie tekstu na miarę literackiej nagrody Nobla, więc co mniejsze niezręczności ujdą zapewne niezauważone. Artykuły do przedruku to w końcu narzędzie promocji, a nie tekst literacki.
Krok czwarty: sprawdź pisownię!
Kiedy tekst jest skończony, koniecznie sprawdź go w poszukiwaniu błędów ortograficznych oraz stylistycznych. Jest to szczególnie ważne, jeżeli chcesz używać artykułów do przedruku jako promocji swojego nazwiska, budowania pozycji eksperckiej lub promocji swojej własnej strony. Choć wielu pozycjonerów traktuje serwisy artykułów do przedruku jako wielkie śmietniki, do których można wrzucać wszystko, błędy gramatyczne lub chropowaty język ogranicza szansę na przedrukowanie efektów Twojej pracy.