Księga logo, to kompletnie opracowana dokumentacja zawierająca wszelkie standardy normy stosowania logo firmy. Księga marki jest narzędziem utrzymania jakości prezentacji logo na wszelkich materiałach informacyjnych, promocyjnych i marketingowych. Księgi i katalogi są podstawą pracy agencji reklamowych i agencji public relations.
Dokumentacja może przyjmować różne formy. Kilka lat temu popularne były drukowane księgi znaku i identyfikacji. Miały one dwie poważne wady: wysokie koszty produkcji oraz problemy z aktualizacją. Dokumentacja na pływach CD była zdecydowanie tańsza w produkcji ale nie pozwalała na łatwe modyfikacje i uzupełnienia. Obecnie polecamy dokumentacje realizowana jako strony internetowe. Jest to rozwiązanie droższe od produkcji płyt CD ale zdecydowanie najlepsze jeżeli chodzi o aktualizację wzorców, dostępność i łatwość zarządzania.
W najbardziej zawansowanych opracowaniach znajdują się opisy i procedury realizacji zamówień wraz z pełna dokumentacją. Firmy posiadające zapisaną w tej formie dokumentację nie mają kłopotów z utrzymaniem jakości reprodukcji logo, właściwym jego pozycjonowaniem na materiałach informacyjnych i marketingowych. Wpływa to na skrócenie czasu prac przygotowawczych i projektowych, dzięki czemu personel marketingowy może poświęcać czas na inne działania.
Księga logo (logobook, folder symbolu, katalog marki) opisuje kompletne zasady stosowania symboliki werbalnej (nazwa firmowa, slogan firmowy, hasło reklamowe) i symboliki wizualnej (logo firmy, znak firmowy, logotyp lub logoznak). W działach dotyczącej symboliki wizualnej opisana jest budowa logo i wszelkich jego odmian oraz zasady umieszczania na płaszczyźnie, opis i wzorce typografii firmowej, kolorów firmowych, kolorystyka uzupełniająca i przykłady niedozwolonego stosowania.