Ostatnio napisałem, że każda firma powinna posiadać jasno określoną strategię działania. Nie napisałem natomiast, że strategia powinna mieć formę pisemną. Nie powinna być to jedynie koncepcja w głowie właściciela firmy. Aby udowodnić Ci, że cele spisane mają ogromne znaczenie przytoczę wyniki pewnych badań.

Data dodania: 2011-08-29

Wyświetleń: 1889

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W 1953 roku na Uniwersytecie Yale przeprowadzono badanie. Zapytano studentów tej uczelni, czy mają wyraźne, spisane cele i plany na dalsze życie. Stwierdzono, że swoje cele spisało tylko 3% studentów. 13% studentów miało cele, ale nie były one spisane. Natomiast 84% studentów nie miało żadnych celów.

Po 20 latach ponownie zbadano te osoby. Okazało się, że te 3% absolwentów ze spisanymi celami miało więcej pieniędzy od pozostałych 97% absolwentów łącznie.

W 1979 roku na Uniwersytecie Harvarda przeprowadzono podobne badanie. Zapytano studentów ostatniego roku: kto z Was ma jasne, spisane cele i plany ich realizacji po ukończeniu studiów. Wyniki były identyczne: 3% studentów miało jasno określone i spisane cele. 13% studentów miało wyznaczone cele, ale nie były one sporządzone w formie pisemnej. 84% studentów nie miało w ogóle sprecyzowanych żadnych celów.

Po 10 latach sprawdzono, jak absolwenci radzą sobie w życiu. Okazało się, że te 3% z nich, którzy mieli jasno określone i spisane cele mieli 10 razy więcej pieniędzy niż pozostałe 97%, którzy nie mieli celów lub nie mieli spisanych celów.

Zanim natrafiłem na wyniki powyższych badań byłem przekonany, że cele określone, ale nie spisane są równie skuteczne. Jak się jednak okazuje dopiero spisanie celów pozwala skutecznie je realizować. Umiejętność wyznaczania i spisywania celów jest niezwykle skutecznym narzędziem i podstawą sukcesu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena