Co kryje się za wyrażeniem: dobór słów kluczowych?

Data dodania: 2007-06-22

Wyświetleń: 4163

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jednym słowem: dobra pozycja w wyszukiwarkach, a rozwijając to dalej: popularność Twojej witryny w internecie, zyski ze stron oraz "respekt" pośród innych stron. Ale żeby tak było, nie wystarczy jedynie dobry dobór słów kluczowych lecz odpowiednia budowa strony, mało linków wychodzących,  odpowiednia częstotliwość powtarzania słów kluczowych, efektywny opis, efektywny tytuł strony, dużo linków zwrotnych do Twojej witryny oraz wiele więcej.

Od czego zacząć?

Jeżeli Twoja firma istnieje już dłuższy okres czasu i posiada sporo klientów, możesz dzwonić do każdego z nich z zapytaniem odnośnie słów kluczowych, jeśli natomiast jest nową firmą - poszukaj w wyszukiwarkach firmy z podobną działalnością, z podobnej branży i popatrz co znajduje się w źródle strony w tagu:



<meta name=keywords content="jakieś słowa kluczowe" />



Możesz tak analizować poszczególne strony firm i w ten sposób odnaleźć odpowiednie słowa kluczowe. Słowa kluczowe powinny być odzwierciedleniem działalności Twojej firmy, w przeciwnym razie Twoja witryna może zostać potraktowana jako witryna spamerska, co może wiązać się z karą pieniężną.

Przykład słów kluczowych dla strony internetowej firmy z branży rur:

rury, producent rur, rury profilowane, rury stalowe, rury aluminiowe, rury, walcówka, stalowa, przewodowa, gazowa, instalacyjna, konstrukcyjna, profil, kwadratowy, prostokątny, owalny, eliptyczny, otwarty, równoramienny, nierównoramienny, półzamknięty, zetowy, kitowy, specjalny, cienkościenny, teownik, zetownik, ceownik, dwuteownik, kątownik, ościeżnica, taśma, walcowana, ocynkowana, ogniowo, głębokotłoczna, tłoczna, arkuszowa, bednarka, łezkowa, żeberkowa

Kolejnym sposobem na trafny wybór słów kluczowych jest "twoja wyobraźnia". Wyobraź sobie jakie słowa kluczowe wpisali by Twoi klienci bądź zainteresowani Twoją firmą, witryną. Pamiętaj, że Twoi klienci mogą wpisywać zupełnie inne słowa niż ty to sobie wyobraziłeś. Zwróć uwagę na to o co pytają się Twoi klienci podczas rozmów telefonicznych, być może wymieniają jakiś produkt, usługę bądź markę. Mogą być to być kolejne słowa kluczowe.

Mam nadzieję, że czytając ten artykuł notowałeś już swoje słowa kluczowe, jeśli nie to do dzieła!

Z pewnością masz już długą listę, lecz można ją znacząco "odchudzić" i zoptymalizować

Jeżeli powtarzają ci się jakieś fragmenty w słowach np.:

rury, rury stalowe, rury aluminiowe, rury profilowane, rury prostokątne

Możesz usunąć wyraz rury z kolejnych wyrażeń. Twoje słowa kluczowe powinny wyglądać następująco:

rury, stalowe, aluminiowe, profilowane, prostokątne

Jeżeli uważasz, że któryś zwrot ma duże znaczenie, pozostaw go bez zmian.

Konstrukcja i budowa słów

Czytając ten artykuł pewnie zwróciłeś uwagę na to, że wszystkie słowa zostały napisane małymi literami, a to dlatego, gdyż przeciętny internauta wpisuje je właśnie z małej litery (skraca mu to czas). Niektóre wyszukiwarki rozróżniają małe i duże litery, więc wpisując zapytanie do wyszukiwarki np. rury stalowe, może dać zupełnie inne wyniki niż wpisanie słowa: Rury stalowe. Jeżeli wybierasz odpowiednie słowa dokonuj tyle kombinacji ile jest możliwych, ponieważ ludzie szukający czegoś w internecie wpisują znacznie więcej słów w formularzu. Na przykład osoba szukająca producenta rur aluminiowych nie wpisze: rury aluminiowe, lecz producent rur metalowych. Równie możliwe jest, że wpisze więcej słów i dlatego właśnie powinieneś rozważyć wszystkie możliwe słowa. Należy zwrócić uwagę czy najbardziej popularne słowa kluczowe występują w liczbie mnogiej czy też pojedynczej, ponieważ również wpisanie rury profilowane może dać inny wynik od rura profilowana.

Na Twoją stronę będą trafiać osoby poszukujące konkretnych informacji, co znaczy, że mogą to byś takie osoby, które nie znają się na Twojej branży. Powinieneś uwzględnić także słowa z błędami ortograficznymi, żeby osoba, która wpisze coś z błędem mogła trafić na Twoją stronę. Na przykład: ktoś chce znaleźć informacji na temat reklamy zewnętrznej (nie zna się na tej branży), więc wpisuje

outdor

Proszę zwrócić tutaj na konstrukcję tego słowa: jest ono błędnie napisane, bo powinno być outdoor. Ta mała literówka da kompletnie inne wyniki niż outdoor. Dlatego też powinieneś uwzględnić słowa pisane z błędem

Najpopularniejsze słowa

Większość wyszukiwarek oferuje bezpłatne statystyki najbardziej popularnych słów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarek. Jest to bardzo dobra narzędzie dla Ciebie.

Link do statystyk Google: https://adwords.google.com/select/KeywordSandbox .

Wpisujesz główne słowo kluczowe np. rury. Po chwili ukazuje się cała lista synonimów oraz ich popularność.

Ludzie często wpisują pytania. Zadbaj o to, aby na Twojej stronie w meta tagu (keywords) znalazły się pytania związane dziedziną działalności Twojej firmy np.

Co to są rury profilowane?, Gdzie się produkuje rury? itp.

Uwaga końcowa

Nie wpisuj nigdy słów kluczowych nie związanych tematycznie z zawartością Twojej strony lub dziedziną działalności Twojej firmy ponieważ może to zostać potraktowane jako spam. Zobacz: Test na spam

Więcej na ten temat poczytasz na http://advt.pl

Licencja: Creative Commons
1 Ocena