Wiele osób szuka dobrego pomysłu na biznes, a tymczasem okazuje się, że każdy jest dobry, należy tylko umieć go w odpowiedni sposób zrealizować. W dzisiejszym artykule zaproponujemy jeden z dość interesujących pomysłów – czyli propozycję otwarcia własnego sklepu internetowego.

Data dodania: 2011-07-12

Wyświetleń: 1485

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Przede wszystkim, należy się zastanowić nad tym, co można zyskać na prowadzeniu internetowego biznesu, a co jest trudniejsze, niż w przypadku fizycznego sklepu.

Plusy sklepu internetowego:

1. Bak konieczności wynajmowania pomieszczenia na sklep, wystarczy magazyn, w którym będzie się przechowywało produkty i biuro, w którym będzie się dodawało produkty i rozliczało z klientami. W przypadku małych sklepów nie jest to jeszcze konieczne.

2. Niższe koszty utrzymania. Mały sklep internetowy nie potrzebuje pracowników. Możesz zarządzać produktami z domu.

3. Większy target potencjalnych klientów. Możesz swoją ofertą dotrzeć do klientów w całej Polsce, a nawet na świecie. W przypadku sklepu fizycznego – tylko do tych, którzy wiedzą, gdzie znajduje się Twój lokal.

4. Większy wybór produktów. Im więcej produktów będziesz miał w swoim sklepie, tym większa szansa, że klient dokona zakupów. Internetowe sklepy mogą sobie pozwolić na większy asortyment, niż typowe, fizyczne sklepy.

5. Niższe ceny. Mając niższe koszty utrzymania, możesz sobie pozwolić na zmniejszenie marży.

Minusy sklepu internetowego:

1. Musisz liczyć się z kosztami związanymi ze stworzeniem skryptu sklepu internetowego lub dostosowania gotowego dla Twoich potrzeb, a także z kosztami związanymi z dodawaniem produktów i tworzeniem opisów.

2. W zależności od branży, musisz liczyć się z dużymi wydatkami na marketing internetowy i pozycjonowanie. To jednak jest tylko jedna strona medalu. Sklep fizyczny też musi przecież wydawać pieniądze na promocje.

Powyżej przedstawiliśmy najważniejsze cechy sklepu internetowego. Teraz pozostaje Ci tylko zastanowić się nad tym, co będziesz sprzedawał. Najlepiej wybierz to, na czym się znasz i coś, gdzie nie ma ogromnej konkurencji. Zbadaj rynek. Jeśli chcesz sprzedawać prześcieradła, skontaktuj się z producentem pościeli, jeśli zegarki – z producentem zegarków. Dzięki temu możesz liczyć na najkorzystniejsze ceny. Zastanów się też nad opcją dropshippingu, polegającej na tym, że Ty jedynie sprzedajesz produkty, bez faktycznego posiadania ich na stanie – producent zajmuje się wysyłką. Dzięki temu zarabiasz różnicę między ceną hurtową, a detaliczną – Twoją.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena