0
głosów
- +

Marketing Internetowy

Autor:

Aktualizacja: 07.06.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2155 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Internetowy marketing to ostatnio bardzo popularna forma zarabiania w sieci. Mimo, że napisano już wiele artykułów na ten temat myślę, że jeszcze kilka uwag i doświadczeń przyda się zwłaszcza mniej zaangażowanym użytkownikom.


Marketing Internetowy to w największym skrócie promocja towarów i usług w sieci z  wykorzystaniem odpowiednich narzędzi internetowych.

Może obejmować sprzedaż, reklamę, badania marketingowe, copywriting, promocje i budowanie prestiżu, freelancing, pozycjonowanie, obsługę klienta.

Do najbardziej popularnych form reklamy należą banery, linki tekstowe, reklamy multimedialne, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe, mailing, Squeeze Pages i Landing Pages.

Największą korzyścią reklamy internetowej jest możliwość natychmiastowego publikowania informacji i treści, nieograniczonych pod względem geograficznym i czasowym.

Reklama internetowa pozwala na dostosowanie reklam do zawartości stron internetowych.

Google Adwords czy Google AdSense umożliwia zamieszczanie reklam na stronach Internetowych obok wyników wyszukiwania dla danego słowa kluczowego.

Najstarszą i nadal bardzo popularną formą reklamy jest baner.

Jest to najczęściej prostokąt, przedstawiający obrazek lub inne znaki graficzne, kliknięcie w niego powoduje przeniesienie do reklamowanego serwisu internetowego.

Podobną forma reklamy jest link tekstowy.

Zawiera krótką treść słowną, która potrafi wzbudzić zaciekawienie. Po kliknięciu w link otrzymujemy więcej informacji.

Pewną formą reklamy są tzw. wyskakujące okienka pop-up. Jest to nowe okno lub cała strona otwierające się przed obecnym oknem. Strony zawierające pop-up nie są jednak respektowane przez większość serwisów.

Drugą po banerach najbardziej rozpoznawalną formą reklamy jest reklama wysyłana przez pocztę e-mail.

Wyróżniamy tu dwa podstawowe rodzaje, e-mail marketing oraz reklamę w biuletynach elektronicznych tzw. Newsletter.

E-mail marketing wysyła reklamy klientom na ich konta e-mail. Najpopularniejszą jest reklama graficzna przesyłana do użytkownika, która wyświetla się w oknie programu pocztowego. Mailing to listy poczty elektronicznej w formie plików tekstowych lub html wysyłane do użytkowników kont poczty elektronicznej.

Coraz większą popularność zdobywają strony Squeeze Page.

Strona Squeeze Page jest stroną docelową, która ma na celu pozyskiwanie abonentów na listę mailingową. Właściciel witryny oferuje coś w zamian za e-mail subskrybentów.

Mogą to być darmowe kursy, programy, ciekawe poradniki etc.

Jej celem nie jest sprzedaż, lecz zainteresowanie klienta i pozyskanie jego adresu e-mail.

Masz tam tylko 2 możliwości, zapisać się na listę lub opuścić stronę.
Stosowanie Squeeze Pages jest sciśle powiązane z zastosowaniem Autorespondera.

Squeeze Box to okienko w którym Internauci będą mogli zapisać się na listę mailingową. Okienko to jest statyczne to znaczy, że jest widoczne w miejscu w którym zostało wstawione,

w odróżnieniu od Squeeze Pop-up  które pojawia się na środku strony co pewien określony w kodzie czas.

Dość dużą skuteczność ma stosowanie stron Landing Page.

Landing Page w wolnym tłumaczeniu oznacza "stronę lądowania". Landing Page jest zwykle tak skontruowana aby jedyną możliwością "ruchu" ze strony osoby odwiedzającej było obejrzenie video lub przeczytanie krótkiej treści a następnie zostawienie swojego adresu email.

To tylko kilka wybranych form reklamy w Internecie, istnieje wiele więcej bardziej zaawansowanych technik.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij