Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest to właśnie. Jak zdobyć zaufanie klienta. To bardzo szeroki temat i nie da się odpowiedzieć na to pytanie jednym . Spróbujemy zmierzyć się z tematem w kilku cyklach. Gabinet kosmetyczny jest instytucją usługową.

Data dodania: 2011-05-19

Wyświetleń: 2260

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Sama nazwa wskazuje, że usługa to inaczej usługiwanie, służenie. A służenie za pieniądze to spełnianie oczekiwać osoby, której służymy, dla której wykonujemy usługę.

Żeby wykonać usługę potrzebujesz kogoś, kto tej usługi potrzebuje, czyli potrzebujesz znaleźć grupę ludzi, którzy mają problem, na który ty masz antidotum, lub uświadomić przyszłym klientom, że jeśli pojawi się u nich pewien problem, to ty chętnie pomożesz w jego rozwiązaniu.

Oczywiście, żeby nastąpił moment rozwiązywania, klient musi ci zaufać i zechcieć skorzystać właśnie z twojej pomocy.

Jak zatem zdobyć jego zaufanie?

1.Ludzie potrzebują dowodów.

Kto może dostarczyć dowodów twoim potencjalnym klientom?

Ludzie ufają ludziom.

To mogą być twoi obecni klienci, którzy są zadowoleni z twoich usług. Najprościej będzie  poprosić ich o polecenie ciebie swoim znajomym. Możesz poprosić o referencje, możesz poprosić o opinię o zabiegu i zrobić zdjęcia przed i po zabiegu jeśli klientka się na to zgodzi.

Taka informacja umieszczona w twojej ofercie może wzbudzić zaufanie nowych klientów do ciebie.

Żeby dostać dobre referencje (opinie) klienci muszą być zadowoleni z twojej usługi. Łatwo jest rozpoznać sztucznie stworzone opinie. Nie zawsze łatwo uzyskać opinie z nazwiskiem, ale jeśli zaoferujesz coś wartościowego za taką opinię, klientka na pewno się zgodzi.

Również twoja oferta powinna być obietnicą pomocy w rozwiązaniu problemów klienta. Jeśli piszesz, że w twoim gabinecie można odmłodzić się to musi być to obietnica, która jesteś w stanie zrealizować.  Bo dotrzymywanie obietnic ma ogromne znaczenie w budowaniu zaufania.

Nie możesz obiecywać, że twoje zabiegi spowodują, że będzie zawsze młoda, bo to jest nie prawda i klient w to nie uwierzy, a nawet pomyśli, że cos z tobą nie tak.

Twoja oferta powinna być tak skonstruowana, żeby pomogła klientowi uzmysłowić sobie problem, zanim on się jeszcze pojawi.

Likwidacja zmarszczek nie jest domena kosmetyczek, ale lekarzy chirurgów i medycyny estetycznej. Pisanie o tym, że likwidujesz zmarszczki będzie bzdurą, ale jeśli napiszesz, że zabiegi pozwolą zapobiec przedwczesnemu starzeniu się to już będzie prawda. Jeśli napiszesz, że dany zabieg pozwala utrzymać skórę w dobrej kondycji długo, to też może być prawda. Jeśli napiszesz, że makijaż pomoże ukryć niedoskonałości skóry to też może być prawda. Prawda po warunkiem, że dobrze go wykonasz.

Spraw, żeby twoi klienci byli zachwyceni i chcieli o tobie mówić innym.

Ważna rzecz w dotrzymywaniu obietnic to twój warsztat. Nie obiecuj, że robisz najlepsze paznokcie żelowe, jeśli jeszcze zdarzają się błędy.

Zadowolony klient przyprowadzi 2 nowych, niezadowolony odstraszy 10.

Unikaj obiecywania gruszek na wierzbie. Pracuj nad swoim warsztatem i wzbudzaj podziw, zbieraj pochlebne opinie, i tym samym zyskuj zaufanie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena