Jak pisać skuteczne e-maile? W rzeczywistości niewiele osób wie, jak to robić skutecznie i nie mówię tu o pisaniu e-maili do swoich znajomych, członków rodziny czy krewnych, mówię o e-mailu generującym ruch dla Twojego biznesu, który ma mieć na niego duży wpływ, gdy jest to potrzebne.

Data dodania: 2011-05-07

Wyświetleń: 2669

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby napisać skuteczny e-mail:

Używaj prawdziwego nazwiska

Większość ludzi w dzisiejszych czasach nie otwiera wiadomości od nieznanych nadawców, lub niejasno brzmiących. W szczególności wspomnę tu, aby nie stosować takich egzotycznych nazw: "Dude007" lub "Kudłaty33". Używaj swojego nazwiska lub, jeśli wysyłasz wiadomość z adresu firmy, użyj po prostu nazwy tej firmy.

Twój temat ma duże znaczenie
Temat jest bardzo ważnym aspektem skutecznego e-maila. Zrób go tak wciągającym, jak to tylko możliwe. Bez nadmiernej sensacji i na temat. Jeśli np. promujesz tanie odtwarzacze mp3 znacznie lepszy będzie tytuł "Kup tanie odtwarzacze mp3" niż "Posłuchaj swej ulubionej piosenki" lub coś innego, zupełnie niepowiązanego. Napisz największe korzyści, jakie oferuje ten e-mail w 5-6 słowach. Odbiorca powinien dokładnie wiedzieć, co na niego czeka w e-mailu,

Bądź sobą

Nie każdy lubi, jak e-mail zaczyna się od "Drogi przyjacielu" lub "Drogi przyszły milionerze". Pisz w pierwszej osobie i używaj nazwy odbiorcy. W momencie, kiedy używasz zwrotu "Drogi Mariuszu" lub "Droga Justyno", odbiorcy stają się bardziej otwarci. 

Nie owijaj w bawełnę

Nie trzeba owijać w bawełnę, aby w odbiorcy e-maila urodziła się chęć skorzystania z przedstawionej oferty. Zaproś do działania natychmiast. Jeśli oferujesz np. bezpłatnego e-booka SEO, to wspomnij o tym w pierwszym zdaniu. Postaraj się nie powtarzać tego w e-mailu więcej niż 3 razy.

Zajmij się tylko jednym tematem

Nie staraj się zbyt wiele rzeczy wcisnąć do jednego e-maila. Najlepiej jedna sprawa na jeden e-mail.

Określ, co mają zrobić odbiorcy

Większość ludzi chce, byś im powiedział, co mają zrobić i jest to "święta" prawda jeśli chodzi o wiadomości e-mail. Jeśli chcesz nakłonić odbiorców do kliknięcia w link, to powiedz im o tym, aby to zrobili. Jeśli chcesz, aby coś od Ciebie kupili lub zapisali się na newsletter, po prostu powiedz im o tym.

Koniec wiadomości

W końcu wiadomości e-mail, należy umieścić swoje dane kontaktowe, takie jak adres URL witryny internetowej czy też bloga lub adres e-mail.

Wykonaj powyższe kroki, a z pewnością będziesz tworzył skuteczne e-maile.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena