Informacji o firmach pozycjonujących jest sporo. Setki ofert znajdziemy w przeciągu kilku minut buszowania po Google, Allegro czy tematycznych forach.

Data dodania: 2011-04-30

Wyświetleń: 1882

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Podstawowe problem to wybór odpowiedniej osoby. Każda firma prezentuje inne oferty, ceny, umowy, gwarantowane pozycje oraz czas realizacji usług.

Warto dobrać odpowiednią ofertę bazując na kilku istotnych aspektach

1. Czy chcemy wiązać się z daną firmą na dłużej, płacić miesięczną opłatę

2. Mamy podstawowe pojęcie o pozycjonowaniu i samodzielnie możemy dobrać odpowiednie frazy oraz pakiety

3. Chcemy płacić tylko za efekty

W przypadku punktu pierwszego warto bardzo wnikliwie prześledzić przesłaną umowę. Często jej zerwanie - w przypadku niezadowolenia z wykonywanych usług, lub wręcz przeciwnie - osiągnięcia zadowalających efektów wiąże się z długim okresem wypowiedzenia oraz utratą częsci linków, stron zapleczowych. Efektem tego może być znaczny spadek pozycji naszej witrny w wynikach wyszukiwania.

Punkt drugi jest zazwyczaj bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób które o pozycjonowaniu mają jakieś pojęcie. Możemy samodzielnie dobrać interesujące nas frazy, dostosować ich konkurencyjność i płacimy tyle ile chcemy - obserwując jednocześnie wpływ naszych wyborów na konkretne frazy. Często tego typu rozwiazanie nie wyklucza pomocy od strony pozycjonera, możemy poprosić o pomoc w wyborze odpowiednich fraz i zdecydować ile chcemy zainwestować w podniesienie ich pozycji.

Punkt trzeci sprawdza się tylko wtedy, gdy samodzielnie mozemy dobrać inteesujące nas słowa kluczowe. Na rynku znaleźć można wiele firm które oferuję miejsce w pierwszej trójce, następnie dobierają 3 najłatwiejsze frazy z zerową konkurencją i wbijają je do Top 10. Jaki jest cel pozycjonowania łatwych fraz, z minimalną ilością odsłon miesięcznych, skoro strona Klienta nie zwiększy swojej oglądalności?

Jakie plusy osiągamy z dobrego pozycjonowania naszej strony?

Standardowo ponad 80% odwiedzin pochodzi z wyszukiwarek internetowych. Najczęsciej wybierane są pozycje z pierwszej strony wyszukiwania, a jak wszystkim wiadomo - częściej wybierany adres, to większa szansa na zdobycie Klienta. Podniesienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania ma więc banalnie prosty cel, czym wyzej, tym większa oglądalność naszej witryny - często powiązana z zarobkami (reklamy lub produkty).

SEO

Dobór odpowiedniej metody

Pozycjonowanie możemy być wykonywane kilkoma metodami, jednak poza wyborem metody rozróżnia się także spokojne pozycjonowanie i agresywne. Spokojne polega na tym, że pozycja strony jest podnoszona w stosunkowo długim czasie, zaś do podbijania jej pozycji wykorzystuje się frazy, które są dość rzadko używane. Jednak sprawia to, że wyniki pracy są o wiele bardziej trwałe niż w przypadku innych metod. Na takie pozycjonowanie decydują się przede wszystkim klienci, którym nie zależy, aby pozycjonowanie ich strony przyniosło natychmiastowe efekty, jednak oczekują, że będą one o wiele trwalsze. Dla osób, które potrzebują,  aby ich strona w bardzo krótkim czasie została wysoko podniesiona w wynikach wyszukiwania, zalecane jest raczej agresywne pozycjonowanie. Polega ono na tym, że do pozycjonowania strony wykorzystuje się bardzo znane i raczej krótkie frazy, często tak zwane okresowe, jak na przykład wykorzystanie frazy „prezent” przed zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia. Jednak firmy przyznają, że nie zawsze wyniki ich pracy są trwałe, bardzo często, gdy mija pewien czas, należy wykonać je powtórnie, gdyż pozycja strony znów się obniża w wynikach wyszukiwania.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena