Marka Fiat powraca do silników dwucylindrowych, znanych między innymi z popularnego niegdyś "Malucha".  Czy to było dobre posunięcie? Może nie powinni wracać do przeszłości?

Data dodania: 2011-04-13

Wyświetleń: 2411

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Grupa kierowców, którzy wciąż tęsknią za Fiatami 126p i ich dwucylindrowymi jednostkami napewno ucieszy wiadomość, że włoski producent wpuści na rynek mnóstwo oszczędnych "dwucylindrówek" TwinAir o mocy od 65 KM do 105 KM.

Przyczyną wprowadzenia takich silników jest troska o środowisko, tak przynajmniej mówi producent. Motor o pojemności 900 cm3 to nowa konstrukcja z najnowocześniejszymi rozwiązaniami Fiata wyposażona w turbosprężarkę. Jest to jednocześnie najbardziej ekologiczne auto wsród obecnych silników benzynowych. Emituje 92 g dwutlenku węgla na kilometr. Auto jest też wyposażone w system Start&Stop, co według zapewnień producenta pozwala w mieście zmniejszyć spalanie o 12 %. Dzięki przyciskowi "Eco", możemy zredukować dostępny maksymalny moment obrotowy ze 145 Nm do 100 Nm, osiągany przy 2000 obr./min. Moc się przy tym nie zmienia.

Parametry eksploatacyjne momentu obrotowego i mocy można śmiało porównać z 4-cylindrowym silnikiem 1.4 16V. TwinAir zużywa jednak o 30 % mniej paliwa. Z przekładnią Dualogic Spalanie zmniejsza się o 0,1 l/100 km.

Auto szybko przyspiesza, nie jest przy tym głośniejsze od jednostek czterocylindrowych. Dźwięk silnika podczas jazdy nie jest irytujący, choć trzeba przyznań, że jest ciekawy. Stara koncepcja silników i nowy image Fiata 500 razem mają swoisty urok.

Fiat 500 TwinAir trafił do sprzedaży we wrześniu 2010 roku. Dostępne będą również wersje CNG, a w przyszłości także wersja hybrydowa.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena