Każdy, kto przynajmniej raz zetknął się z tematyką pozycjonowania i zapoznał się z tym tematem w praktyce, musi zdawać sobie sprawę, że jest to jedna z tych dziedzin, w których działanie legalne czasem jest niemożliwe. A dzieje się tak wyłącznie dzięki niezrozumieniu idei pozycjonowania przez niektóre firmy i osoby zajmujące się tą tematyką. Powstają więc całe przedsiębiorstwa, w których wewnętrznym żargonie funkcjonuje nadużywane słowo "zaufanie", natomiast pozycjonowanie schodzi na drugi plan. Twórcy zarabiają śmieszne pieniądze, właściciele takich biznesów zbijają majątek, ale najgorzej na tym wychodzą osoby chcące zdobyć popularność w sieci.
Alternatywą dla takiego podejścia mogą być rozmaite koncepcje mające za zadanie krzewić wiedzę o tym, czym jest prawdziwe pozycjonowanie, jakie elementy się na nie składają i w jaki sposób może i powinno być przeprowadzone. Niestety, wielu właścicieli stron internetowych wciąż daje się nabrać na marketing szeptany, wymianę linków czy tak zwane zaplecza tematyczne, nie wiedząc, że de facto wyrzucają pieniądze w błoto.
Moim marzeniem byłoby, aby po przeczytaniu tego artykułu choć jedna osoba zrezygnowała z pisanych poza prawem tekstów i doceniła po pierwsze wysiłek copywriterów, a po drugie znaczenie odpowiedniego podejścia. Jeśli natomiast tak się nie stanie, to pozycjonowanie stanie się jedynie bezużytecznym klepaniem w klawiaturę, ponieważ dalsze prowadzenie go w taki sposób jak obecnie po prostu niszczy cały system pozycjonowania.