Wzrost sprzedaży i ilości zamówień to główny cel sklepów internetowych. Wszystkim sprzedawcom zależy przecież na tym by ich sklep przynosił zyski.

Data dodania: 2011-01-11

Wyświetleń: 1768

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dobrym rozwiązaniem dla tych którzy chcą stworzyć dochodowy e-sklep będzie technika cross sellingu.

Cross selling - inaczej sprzedaż krzyżowa, polega na sprzedaży produktów lub usług komplementarnych, uzupełniających się. Np. Jeśli oferta zawiera przykładowo aparat fotograficzny to cross selling będzie polegał na umieszczeniu obok tego produktu innych produktów komplementarnych – np. pokrowca na aparat, baterii czy karty pamięci. Celem jest przekonanie klienta, że wszystkie to produkty są mu potrzebne co w efekcie ma doprowadzić do zakupu jak największej ilości oferowanych przez ciebie artykułów.

Dużą zaletą tej techniki jest fakt, że jest ona stosowana w momencie gdy klient złożył już zamówienie na konkretny produkt. Jest on w trakcie procesu zakupowego jest więc łatwiej go skłonić do tego by kupił coś jeszcze. Można to zrobić komunikatem: „osoby, które kupiły ten produkt kupiły również....”. Ryzyko jest właściwie żadne – w najgorszym wypadku klient nie zdecyduje się na zakup oferowanych przez nas produktów dodatkowych.

Technikę cross sellingu można z powodzeniem połączyć z techniką produktów dopełniających się czyli strategią back-end. Mówiąc krótko polega ona na tym, że na początku oferujesz klientowi jakiś produkt podstawowy – weźmy np. drukarkę. Dzięki niskiej cenie klienci chętnie kupują ten produkt, a ty zarabiasz naprawdę niewiele. Jednak już za chwilę twoi klienci będą potrzebowali tuszu, lub serwisu a wtedy ty przychodzisz im z pomocą oferując usługi na których zarabiasz konkretne pieniądze. A ponieważ znają cię już bo kupili u ciebie wcześniej drukarkę – i to jeszcze a atrakcyjnej cenie więc chętniej skorzystają z twoich usług niż poszukają produktów dodatkowych gdzie indziej.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena