Wbrew powszechnemu przekonaniu e-mail marketing nie jest najzwyklejszym wysyłaniem wiadomości do osób zainteresowanych naszą ofertą. E-mail marketing to sztuka skuteczności.

Data dodania: 2011-01-06

Wyświetleń: 1756

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Skuteczności, na którą składa się bardzo wiele elementów, a jednym – najważniejszym – z nich, jest to w jaki sposób się przedstawiamy naszym subskrybentom, czyli pole „OD”.

Wielu osobom, trudno jest sobie to wyobrazić, ale odpowiednio dobrane i rozpoznawane wśród klientów pole OD potrafi podnieść skuteczność wiadomości kilkukrotnie. Dopracowując tylko jeden element możesz osiągnąć dwa, trzy, a nawet cztery razy lepszą skuteczność swoich mailingów.

Kluczem do sukcesu „pola OD” jest rozpoznawalność. To właśnie ona decyduje (w większości przypadków) czy dana wiadomość zostanie otwarta, czy najzwyczajniej w świecie poleci wprost do kosza.

Aby pole OD uczynić skutecznym stosuje się kilka sprawdzonych przez setki osób zasad.

1. Dla każdej listy raz ustal pole OD i nie zmieniaj go. Tylko wielokrotnym powtarzaniem danego pola OD w skrzynce odbiorcy możesz stać się rozpoznawalnym. Jeśli każdego dnia będziesz pisać pod innym pseudonimem i z innego adresu, to zawsze będziesz odnosić mizerne efekty.

2. Bądź człowiekiem. Większość z nas woli dostawać wiadomości od ludzi niż od sklepów, czy firm. Podświadomie klasyfikujemy wiadomość „od człowieka” jako bardziej prywatną, a co za tym idzie ważniejszą i mniej komercyjną. Dla firm dobrym rozwiązaniem jest użycie kombinacji: Imię Nazwisko : nazwa firmy.

3. Tylko Ty! Warto (w wielu przypadkach), w małej firmie oddelegować jedną osobę (nazwisko) do komunikacji z klientami. Nawet jeśli fizycznie na maile odpisują różne osoby, to warto, aby podpisywały się jednym ustalonym wcześniej Imieniem i Nazwiskiem. Dzięki temu klient zacznie dane nazwisko kojarzyć z daną firmą i dobrą obsługą jaką w niej spotkał.

4. Dla każdej listy adresowej ustal inne „pole OD” lub adres e-mail. Wiele osób filtruje wiadomości po nazwie nadawcy, lub adresie e-mail, z którego przychodzą. Dlatego warto oddzielać wiadomość „systemowe” od newsletterów – niech nie trafiają do jednego koszyka (folderu). Wtedy ważne przypomnienie o upływającym terminie abonamentu może zostać odłożone na tzw. "wieczne nigdy..."

5. Użyj znanej osoby. Jeśli w Twojej branży istnieją „gwiazdy”, które są rozpoznawane przez wszystkich to warto przy jednorazowych i krótkotrwałych akcjach promocyjnych wejść z nimi w współpracę. Wiadomość będzie dużo skuteczniejsza, jeśli zostanie wysłana przez: Donald Tusk i Andrzej Król niż od: Andrzej Król. Pamiętaj jednak, że nie możesz wysłać wiadomości, bez wiedzy i pozwolenia osoby trzeciej. Musisz wyraźnie tę „gwiazdę” poprosić o zgodę na taką kampanię promocyjną.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena