Im niższa cena tym bardziej chcemy to "coś" nabyć, gdyż wydaje nam się, że kupujemy taniej, bo przecież trwa promocja czy też wyprzedaż ale czy na pewno tak własnie jest? Kurtka za 199,99 zł- kiedy to widzimy bliżej nam to pasuje 100 złotym niż 200, w końcu pierwsza liczba to 1 a tak naprawdę tylko jeden grosz różni te dwie kwoty, mimo wszystko wiele osób się na to nabiera. Sprzedawcy bardzo często na początek dają bardzo wygórowane ceny za towar, który tak naprawdę jest tani np. spodnie za 150zł to czasem zwykłe dżinsy ze znanym logiem a ich rzeczywista cena wynosi jakieś 50 zł a więc żeby przyciągnąć klientów, którzy widzą co jakiś czas te spodnie w tej cenie, reklamują na przykład, że już dziś spodnie te możesz mieć w świetnej promocji o 50 złoty taniej a gdy kupisz je z naszą ulotką dostaniesz je za jedyne 50 zł. 150, 100 a nagle tylko 50 – to te 50 złoty chcieli mieć przecież zagwarantowane od samego początku żeby zarobić i żeby zwróciło się im za towar. Jednak my wciąż myślimy, że to promocja, to nie promocja po prostu wcześniej była cena zawyżona. Więc zanim coś kupisz poczekaj, bo za miesiąc może być to o połowę tańsze. Ile razy widziałaś taką reklamę- kup szampon i odżywkę a gratis dostaniesz maseczkę do włosów. Przy wielu produktach stosowana jest właśnie ta technika. A prawda jest taka, że czasami kupienie tych produktów osobno opłacało by nam się bardziej. Na metkach widnieją ceny laptop za 3500 cena przekreślona a pod spodem 3000 w obniżce. Prawda jest taka, że ten laptop nie był wart 3500 zł i nigdy tyle nie będzie wart ale jak patrzymy wydaje nam się, że natrafiliśmy na wspaniałą okazję i oszczędzamy aż 500zł. Niestety istnieją jeszcze gorsze techniki okłamywania klientów, gdy cena na metce czy ulotce jest inna od tej z czytnika przy kasie. Niestety prawda jest taka, że ile by takich technik i podstępów nie było w sprzedaży i tak jak słyszymy słowo "gratis" czy "wyprzedaż" idziemy i kupujemy, bo wydaje nam się, że oszczędzamy.
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowią trzon polskiej gospodarki, odgrywając kluczową rolę w jej rozwoju i stabilności. Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego, sektor MŚP w Polsce tworzy aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw, zatrudniając ponad 67% pracowników sektora przedsiębiorstw i generując około 50% PKB kraju. Te imponujące statystyki jasno pokazują, jak istotne znaczenie mają małe i średnie firmy dla polskiej ekonomii.