Na bazie jego wniosków sformułowano zasadę zgodnie z którą 80% rezultatów jest wynikiem 20% nakładów. Liczby 80 i 20 są pewnym uogólnieniem i mogą być zastąpione przez inne proporcje. Jednak nigdy nie jest tak, że 100% wysiłków daje 100% zysków.
W zasadzie Pareto chodzi o to, że mniejszym wysiłkiem można osiągnąć lepsze efekty. Wydawać by się mogło, że reguła ta jest nieco sprzeczna ze zdrowym rozsądkiem i intuicją. W rzeczywistości jej stosowanie pozwala osiągać maksymalne zyski w krótkim czasie.
Zasadę Pareto można z powodzeniem wykorzystać na polu e-commerce. Jeśli do tej pory myślałeś, że każdy klient jest tak samo cenny, a każdy produkt jest tak samo wartościowy to zapomnij o tym. Jeśli przyjmiemy, że 20% procent naszych klientów generuje dla nas 80% zysków, to okaże się, ze pozostałe 80% kupujących dostarcza jedynie 20% dochodów. Co można zrobić w takiej sytuacji? Przede wszystkim zbadać dlaczego 80% klientów dostarcza tak niewielkiego zysku i spróbować coś z tym zrobić. Albo całkowicie zrezygnować z tej grupy a uzyskany czas poświęcić na tych klientów, którzy generują dla nas 80% zysków.
Lub jeśli widzisz, że 20% oferowanych przez Ciebie produktów sprzedaje się tak dobrze, że generuje 80% zysków, a pozostałe towary zaledwie 20% warto skupić się na tych produktach, które cieszą się największą popularnością i zadbać o to by zawsze mieć ich zapas w magazynie.
Oczywiście zasadę 80/20 można z powodzeniem stosować do innych sfer działalności nie tylko sklepu internetowego ale każdego innego biznesu. Z powodzeniem można ją wykorzystywać także w procesie zarządzania firmą, rozdzielania obowiązków a nawet w codziennym życiu.