Obecnie posiadanie firmowej witryny internetowej, stało się nie tylko modne ale, jest oczywistym faktem - element marketingowy, który wręcz standardowo zostaje ujęty w budżecie firmy – bez niego ani rusz!

Jednak, czy są jakieś ogólne zasady, których powinni się trzymać zamawiający witrynę?

Data dodania: 2010-10-26

Wyświetleń: 1956

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zobaczmy…

Przede wszystkim należy pamiętać, że strona internetowa nie jest tylko bajerem i wodotryskiem, upiększającym wizerunek. To już nie te czasy, kiedy wystarczyło mięć po prostu stronę internetową, i wszyscy byli zachwyceni tym co widzą, niezależnie od tego na co patrzą.

Dlaczego? Ponieważ dziś strona WWW bardzo wyraźnie identyfikuje firmę, i staje się jej wirtualnym rzecznikiem, a wizerunek w obecnym czasie to podstawa funkcjonowania firmy. Dlatego pamiętajmy, że strona WWW pokazuje czy firma jest nowoczesna, czy skostniała.

Klienci dziś potwierdzenia szukają u wyroczni zwanej wyszukiwarką Google i zazwyczaj wyrabiają sobie zdanie na podstawie pierwszego wrażenia. Dlatego tak ważne jest zadbanie o najwyższą jakość wykonania strony www. Warto zadbać o unikalną i wyjątkową treść, opakowaną w estetyczną, czytelną i przemawiającą oprawą graficzna.

Jednak, sam wygląd strony i piękne słówka wprowadzone w kontent to nie wszystko… bowiem liczy się również samo serce strony czyli źródło. Witryna powinna zostać zbudowana w najnowszych technologiach, zoptymalizowana pod wyszukiwarki internetowe i w taki sposób by ładować się niemal błyskawicznie.

Kolejny element warty kilku słów, to użyteczność strony WWW, która ma ogromny wpływ na to czy strona zostaje opuszczona po 3-5 sekundach , czy jej użytkownik zatopi się w lekturze na dłużej, by w łatwy i wygodny sposób odnaleźć coś dla siebie, co wyda mu się potrzebne.

To na prawdę ważne! Im bardziej strona wyda się potrzebna użytkownikom, tym częściej będzie odwiedzana przez użytkowników… to chyba jasne!

Natomiast, ostatnią kwestią na jaką należałoby zwrócić uwagę, i to całkowicie serio, jest aspekt widoczności strony WWW w wynikach wyszukiwania. Dlatego po stworzeniu całej witryny, należy zgłosić ją do wszystkich czołowych katalogów, i wyszukiwarek aby potencjalni użytkownicy mogli ją z łatwością znaleźć w Internecie.

Oczywistym jest, że realizacja takiego planu nie jest rzeczą prostą, i wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia, którego nie da się nadgonić na krótkim niedzielnym kursie informatyki z Panem X’inskim. Na szczęście w sieci jest masa specjalistów, którzy realizują te wszystkie operacje z niemal 100% skutecznością, a odpowiednia agencja interaktywna, stworzy prawdziwe narzędzie marketingowe.

Strona internetowa, to nie modny ciuch – inwestycja jest najczęściej dokonywana na lata, a efekt będzie pracował bardzo długo, dlatego należy się poważnie zastanowić przed ostatecznym wyobrem…


Licencja: Creative Commons
2 Ocena