Nie każdy także wie jak wiele jest lub było produkowanych samochodów polskiej konstrukcji. Z samochodów osobowych są to:
- Pierwszy samochód polskiej konstrukcji CWS T-1, który był produkowany w latach 1925-1932. Nazwa pochodzi od miejsca, w którym był on produkowany, czyli w Centralnych Warsztatach Samochodowych (CWS) w Warszawie.
- Produkowany przez WSK Mielec (nadwozie) oraz WSK Rzeszów (silnik) Mikrus. W latach 1957-1960 wyprodukowano 1728 sztuk.
- Syrena (modele od 100 do 105), auto osobowe produkowane w Warszawie i Bielsko-Białej w latach 1957-1973.
- Sportowy Leopard produkowany ręcznie w Mielcu od 2005r. Jedynie silnik nie jest naszej konstrukcji, bo pochodzi z Corvetty.
Z samochodów dostawczych są to:
- Rodzina samochodów dostawczych Żuk. Posiadała to samo podwozie, silnik i układ jezdny co także popularna Warszawa.
- Produkowana od lat pięćdziesiątych do osiemdziesiątych Nysa potocznie zwana Nyską. Był to samochód dostawczy opracowany na bazie Żuka i Warszawy.
- Samochód rolniczy Tarpan produkowany w Poznaniu. Powstałe modele to Tarpan 233, Tarpan 235, Tarpan F-233 oraz Tarpan Honker.
- Lublin powstały, jak sama nazwa wskazuje, w Lublinie. Produkowany od roku 1951, pierwsze egzemplarze były produkowane na licencji radzieckiej.
Jedynym całkowicie polskim samochodem terenowym był Honker, produkowany początkowo w ramach marki Tarpan. Pierwszy Honker powstał w roku 1988.
Wśród samochodów ciężarowych możemy wyróżnić PZInż 222, PZInż 303, Star (model 266), Żubr oraz modele 315, 317 i 318 Jelcza. Wśród autobusów będą to m.in. San – jego modele H01, H25 i H27 oraz H100, Star 25, Jelcz i Solbus. W Polsce zaprojektowano także kilka prototypów, m.in. Cyklonetkę, Meduzę, Warsa i Beskida.
„Cudze chwalicie, a swego nie znacie.”-chciałoby się rzec.