Kiedy ustalasz strukturę, ważne jest żeby pamiętać o 5 P każdego tekstu reklamowego szczególnie tego przeznaczonego na serwis internetowy.
Tutaj jest tych pięć składników:
Problem (Problem)– jakkolwiek twoim zadaniem jest przekonać kogoś o ich potrzebach, musisz pierwsze przekonać kupującego, że ma problem lub dylemat, który musi być rozwiązany. Ten dylemat lub problem pomaga ustalić poczucie, że natychmiastowa, wskazane działanie musi być podjęte w celu zadbanie o to natychmiastowo. Kiedy tjuz przedstawisz przedstawi problem, możesz zacząć proces przekonywania kupującego, że masz rozwiązanie tego problemu.
Przyrzeczenie (Promis) – lub obietnica, że twoje rozwiązanie przyniesie pozytywny rezultat np. jeśli przedstawiłeś jako problem brudne naczynia, teraz musisz obiecać, że twój produkt przyniesie najlepsze rozwiązanie aktualnie dostępne.
Poparcie (Proof)– Jeśli obiecałeś coś, to teraz jest czas na udowodnienie tego co mówisz. W innych słowach, musisz zaprezentować wszystkie dowody, dlaczego twoje rozwiązanie jest lepsze niż wszystkie inne. Tutaj powinno się znaleźć twoje przekonujące rozwiązanie dla klienta, poprzez wskazanie jak szybko i łatwo problem może być usunięty.
Płatność (Price)– Kiedy wszystkie korzyści będą jasne, wspominasz jak małym kosztem można uzyskać te wszystkie cudowne korzyści. Musisz także przekonać ,że twoje rozwiązanie(produkt) jest warty każdej złotówki, nawet jeśli trochę więcej kosztuje niż podobne, ale oczywiście nie lepsze.
P.S – tutaj zamieszczasz nawet więcej korzyści. To może być coś, co jest poza zasięgiem podstawowego problemu, ale ciągle odnosi się do niego. Na przykład możesz wspomnieć, że twój produkt nie tylko czyści naczynia, ale można też czyścic nim meble. PS może też wspominać, że oferta jest ograniczona czasowo.
Ta prosta formuła, może być zastosowana w każdej sytuacji gdzie chcesz zaprezentować problem, a potem odpowiednie rozwiązanie.