Wiadomo, iż dzięki korzystnym pozycjom w wyszukiwarkach docieramy do szerokiego spektrum internautów, a tym samym mamy możliwość zwiększania sprzedaży naszych produktów. Te przedsiębiorstwa, które zdecydowały się na pozycjonowanie strony, mimo ponoszonych kosztów, są niezwykle zadowolone z efektów pracy firm pozycjonerskich.
Korzyści płynące z topowych miejsc, choćby w Google, to nie tylko zwiększona sprzedaż. Często w ten sposób wyrabia się markę oraz rozpoznawalność na polskim rynku.
Jak wiadomo z Internetu korzysta coraz więcej osób i dlatego nie musimy koniecznie walczyć o rynki zbytu za pomocą pierwszych miejsc w wyszukiwarce. Zdobycie szczytu może oznaczać dla nas tylko prestiż, jednak, jeżeli zdamy sobie sprawę z dobrodziejstw płynących z widoczności w Internecie, to tym bardziej warto przeznaczyć odpowiednie środki na pozycjonowanie.
Koszty pozycjonowania są różne, w zależności od kilku czynników. Niezmiernie ważnym faktem jest hasło, słowo kluczowe, pod jakim pragniemy pozycjonować naszą stronę. Jeżeli hasło to jest popularne, często wpisywane i odsłaniane przez wyszukiwarki, to musimy być przygotowani na dość spore wydatki, gdyż wejście na czołowe miejsca może zająć trochę czasu. W przypadku haseł niszowych koszt będzie współmiernie niższy.
Również czas, w jakim zostanie dokonane pozycjonowanie będzie krótki. Innym aspektem, o którym powinniśmy pamiętać przy decyzji o pozycjonowaniu to wybór odpowiedniej firmy, która zajmie się naszą stroną. Na rynku znajduje się wiele firm z tej branży, dlatego powinniśmy dokładnie prześwietlić naszego partnera handlowego. Najlepszym wykładnikiem firmy, która zajmie się pozycjonowaniem będą jej referencje i przeprowadzone zlecenia.