W Krakowie coraz głośniej na ten temat, znani są już kandydaci.
Jak będziemy wybierali w tym roku?
Czym będziemy się kierować przy podejmowaniu decyzji?
Obserwując wcześniejsze kampanie łatwo zauważyć, że oprócz przynależności do partii i świetlanego programu wybieramy także wg innych czynników:
- erudyta i mówca, bo jeśli nawet nie rozumiemy co mówi to i tak jesteśmy pewni, że będzie lepiej;
- wzrost, urok osobisty, ładny uśmiech, bo któż inny będzie lepiej prezentował nasze miasto, gminę niż ten przystojny i dobrze ubrany;
- agresywna kampania reklamowa, bo jeśli jego twarz wisi w co drugiej witrynie oznacza, że każdy na niego stawia;
- układy, bo jeśli pani dyrektor głosuje to ja powinienem tak samo jak ona.
Źle przygotowane kampanie wyborcze potrafią „spalić” kandydata na samym starcie. Wśród wyborców wzbudzają niesmak, niezadowolenie często odrazę i zniechęcenie.
Warto wpierw poznać swój elektorat, poznać upodobania i potrzeby mieszkańców, na których głosach nam zależy.
Czasem warto by kandydat na włodarza lub radnego nawiązał współpracę z doświadczoną agencją reklamowo – promocyjną, gdzie oprócz zaprojektowania plakatów, ulotek i mega ogromnych banerów otrzyma podpowiedź, doradztwo i pomoc w zorganizowaniu kompleksowej kampanii reklamowej. Powinien wybrać agencję, która współpracowała będzie przez cały okres kampanii i co najważniejsze, której można będzie zaufać. Dzięki takiej współpracy powinno się stworzyć strategię, która przybliży wyborcę do kandydata, umożliwi poznanie go. Jednak mimo największych starań agencji reklamowej czy public-relations końcowy efekt zależy od samego kandydata.
Zadaniem naszym, wyborców jest wybrać tego, który nie tylko dobrze się prezentuje w dniach bezpośredniego z nami kontaktu tj. podczas kampanii wyborczej ale, który pokazywał się i działał już wcześniej na rzecz naszej małej społeczności, który zna nas, nasze potrzeby i co najważniejsze nie boi się dyskutować, sprzeciwiać i argumentować.