Internet, a wraz z nim e-Handel jest bardzo młodą dziedziną życia i gospodarki, dlatego ulega on wręcz rewolucyjnym przemianom. O dynamice zmian na tym rynku świadczy chociażby coroczny kilkudziesięcioprocentowy przyrost jego wartości. Polacy są coraz bardziej zabiegani, mają coraz mniej czasu i nie chcą tracić go na tradycyjne zakupy. Stąd coraz większa ilość konsumentów robi zakupy przez internet. Zachęca do nich bogata oferta, co krok promocja i wyprzedaż - dzięki nim mamy możliwość kupienia naprawdę wartościowych produktów, w dużo niższych cenach niż w sklepach stacjonarnych. Klienci mają również dostęp do rankingów i opinii o najczęściej wybieranych produktach. Musimy mieć na uwadze, że promocje i wyprzedaże dotyczą towaru pełnowartościowego, którego wczorajsza cena stanowiła np. dwukrotność obecnej.
Z drugiej zaś strony konsument staje sie świadomym, wymagającym oraz bardziej rozważny w podejmowaniu decyzji. Warto więc zadbać o społeczność sklepu, o to, by pojawili się w tej grupie eksperci mogący doradzić klientowi jakie produkty, promocje czy wyprzedaż wybrać, jak zaspokoić potrzeby, a nawet pomóc klientowi w identyfikacji jego potrzeb. Sklepy powinny ułatwiać dialog pomiędzy sprzedawcą, klientem a ekspertem. Ideałem byłoby zaangażowanie w proces tworzenia oferty produktowej producentów, sprzedawców, ekspertów zewnętrznych i klientów. E-sklepy będą żyć w dialogu ze swoją wyspecjalizowaną społecznością. To z jednej strony, a z drugiej będą e-hipermarkety, w których będzie „mydło i powidło”. Klient będzie bardziej anonimowy, a produkt, który otrzyma, nie będzie dopasowany do jego potrzeb, ale będzie w bardzo korzystnych cenach.