FAKT: Twoje poprzednie próby nauczenia się angielskiego zawiodły. Dlaczego tak się stało? W tym artykule znajdziesz odpowiedź na to pytanie, które pozwoli Ci zrewolucjonizować Twoje podejście do nauki angielskiego, a co za tym idzie samą jej skuteczność.

Data dodania: 2010-06-07

Wyświetleń: 2612

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 2

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czy dlatego, że ...

- Szkoły językowe NIE DZIAŁAJĄ!
- Wyjazdy za granicę NIE DZIAŁAJĄ!

- Podręczniki, programy komputerowe czy strony internetowe do nauki języka angielskiego NIE DZIAŁAJĄ!
- Autorskie metody, jak np. metoda Michela Thomasa NIE DZIAŁAJĄ?

A może problem tkwi w tym, iż wierzysz, że:

- Do nauki języków obcych trzeba mieć specjalne zdolności.
- Żeby dobrze mówić w języku obcym, trzeba wyjechać za granicę.
- Naukę trzeba zaczynać w bardzo wczesnym wieku, bo potem to już za późno.

To wszystko NIEPRAWDA...
To wszystko TYLKO MITY...

NIE WIERZYSZ?

Rozprawmy się z każdym z tych mitów, tu i teraz.

Mit pierwszy: Do nauki języków obcych trzeba mieć specjalne zdolności.

Oczywiście, że istnieją ludzie, którzy posiadają specjalne zdolności językowe i którym nauka języków obcych przychodzi z łatwością. Jednak, co zresztą osób? Zauważ, że w nauce języków obcych zdolności danej osoby różnią się w zależności od przyswajania poszczególnych funkcji języka, np. ktoś świetnie czyta w obcym języku, a komuś innemu łatwo przychodzi przyswajanie reguł gramatycznych.

Co z tego wynika w praktyce dla Ciebie? Odpowiedni dobór metod nauczenia, w taki sposób, aby wspomagały tę dziedzinę nauki języka obcego, w której jesteśmy naturalnie dobrzy, umożliwia osiągnięcie dobrych wyników w ogólnej nauce języka obcego, mimo braku tzw. zdolności do tej nauki.

Skąd wynika to przeświadczenie? Większość osób utożsami sukces w nauce języka obcego z silnie rozwiniętą pamięcią wzrokową i słuchową, podczas gdy u podstaw sukcesu mogą leżeć zupełnie inne połączenia Twoich zdolności, takich jak np. umiejętność koncentracji czy wyobraźnia.

2 Mit: Żeby dobrze mówić w języku obcym, trzeba wyjechać za granicę.

Taki wyjazd, przynajmniej w zamyśle, powinien znacznie przyspieszyć naukę, gdyż w końcu jesteśmy tam zmuszeni do ciągłego obcowania z obcą mową, więc nie ma innej możliwości, jak stopniowo przyswajać ją sobie.

Jednak przebywając codziennie w środowisku osób mówiących w obcym języku sprawiamy, że sama nauka tego języka od podstaw przypomina uczenie się małego dziecka, które naśladuje dorosłych w próbach komunikowania się. Efekt jest często taki, że - tak jak małe dziecko - popełniamy błędy gramatyczne, których po prostu nie słyszymy, nie zdajemy sobie z nich sprawy.

Tak, że systematyczna nauka na kursach z udziałem dobrego lektora daje przeważnie lepsze efekty w postaci poprawności gramatycznej, lepszej, poprawnej wymowy oraz znajomości zasad pisowni.

A sam wyjazd za granicę jest sensowny, ale dla osób, które opanowały już dany język obcy w stopniu co najmniej średnio zaawansowanym.

3 Mit: Naukę trzeba zaczynać w bardzo wczesnym wieku, potem - już za późno.

Oczywistością jest, że naukę lepiej zacząć jak najwcześniej. Jednak to wcale nie oznacza, że dla starszych osób wszystko już stracone, wręcz przeciwnie.

Ludzie dorośli przebywający w swoim kraju ojczystym, uczą się języka obcego szybciej niż dzieci, ponieważ łatwiej im zrozumieć reguły gramatyczne.

Ponadto, człowiek dorosły potrafi świadomie koncentrować się przez dłuższy czas na wybranym temacie - w przeciwieństwie do małych dzieci, które po kilku minutach męczą się i nie potrafią utrzymać uwagi. Człowiek dorosły posiada także dużo bogatsze słownictwo w języku ojczystym, które można bezpośrednio przetłumaczyć na język obcy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena