Internet stwarza pomysłowym przedsiębiorcom duże możliwości. Największe firmy powstały pod wpływem impulsu i osiągnęły sukces. Jednak jeśli ktoś myśli o e-biznesie, w dzisiejszych czasach musi być ostrożny, bo zawsze może pójśc o jedno kliknięcie za daleko.

Data dodania: 2010-04-23

Wyświetleń: 2214

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

E-biznes to poważna firma.

Mimo, że wydaje się lekkie i przyjemne, musi być tak samo przemyślane jak założenie tradycyjnej firmy.

Powinniśmy przede wszystkim przygotować dokładny plan i ubrać go w liczby. Wejście na nowy obszar rynku powinno być gruntownie przemyślane i przeanalizowane.

Wypada w tym momencie skorzystać z wiedzy przedsiębiorstw na codzień zajmujących się marketingiem oraz usługami doradztwa informatycznego.

E-biznes to nie tylko szansa dla informatyków i osób spędzających w sieci kilkanaście godzin na dobę. Pomysł (nawet osoby niedoświadczonej w branży internetowej) w połączeniu z usługami rzetelnej firmy świadczącą usługi e-biznesowe jest idealnym rozwiązaniem. Nawet najbardziej błyskotliwy oraz nowatorski pomysł w rękach osoby niedoświadczonej może zostać zaprzepaszczony poprzez niewłaściwe ruchy, czy nieodpowiednie wykonanie np. strony internetowej, czy reklamy online.

Nowatorski pomysł w bardzo prosty sposób można spalić nie stosując się do podstawowych zasad takich jak przejrzystość czy estetyka.

Barwy oraz kształty niejednokrotnie przyciągają wzrok bardziej niż zgrabne slogany reklamowe. Elementy te są konieczne by firma stała się czymś więcej niż "tylko" wykonawcą bez wyrazu - Nic tak efektywnie nie przyciąga nowych klientów jak elementy, na których można zawiesić oko - stąd każdego dnia na ulicach czy ekranach komputerów spotykamy jaskrawe kolory oraz świecące neony. Z drugiej jednak strony przesada - zwłaszcza w internecie jest czynnikiem, który w prosty sposób może odstraszyć potencjalnych kontrahentów - dlatego tak ważne jest doświadczenie i umiejętność stawiania pierwszych kroków w środowisku pełnym rekinów biznesu.

Drugiej szansy na pierwsze wrażenie może nie być - odpowiedni marketing w e-biznesie to coś więcej niż identyfikacja wizualna czy spot reklamowy - to kompleksowość.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena