Podobno aż 50% polskich firm nie posiada jeszcze własnej strony internetowej. Czy to dużo, czy taka jest średnia w innych krajach. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że 80% PKB w Polsce jest generowane przez mikrofirmy, zatrudniające 1-5 osób.
Można by pomyśleć, że skoro większość firm w naszym kraju to firemki jednoosobowe, hydraulicy i warzywniaki, im strony www nie potrzeba. Z drugiej strony branża interenetowa rozwija się dynamicznie, a liczba firmowych stron www wzrasta w tempie kilkunastu procent rocznie, jeśli nie więcej.
Z naszych obserwacji wynika jasno, że każdy kto chce dziś zawalczyć o klienta, prędzej czy później zdecyduje się na inwestycję w stronę internetową. Skoro tak, to lepiej prędzej, bo konkurencja nie śpi, też zleci projektowanie stron internetowych.
Podam przykład prawnika z Wrocławia, który narzekał na małą liczbę klientów. Kiedy wpisał w googlach haslo: prawnik Wroclaw, zobaczył większość swojej konkurencji tylko nie siebie. Później wpisał strony internetowe Wrocław i wybrał jedną z firm, której zlecił projektowanie strony www. Zaprojektowanie strony internetowej było dla jego kancelarii milowym krokiem w marketingu jego firmy. Co więcej, okazało się, że był to jego pierwszy krok w obszarze marketingu. Zabawna sytuacja, jakim cudem do tej pory jego firma działała bez promocji nie mówiąc już o reklamie. Sam szyld na ścianie budynku wystarczał przez lata by klienci sami do niego trafiali.
Do tej pory tak można było rozpocząć biznes, wystarczyło po prostu zacząć, powiesić szyld i samo się kręciło. Tak mówią ludzie, którzy zaczynali swój biznes w latach 90-tych. Pamiętajmy, że wtedy nie było interentu.
Dziś sytuacja się odwrócila, dziś jest głównie internet. Tu przez przeglądarkę szukamy informacji w pierwszym kroku. Książki telefoniczne odchodzą do lamusa z takim tempem, z jakim przybywa abonentów internetu szerokopasmowego na abonament.
Gdy już biznesmen zdecyduje się zainwestować w stronę www, trafia na nie lada dylemat - którą firmę wybrać. A jest ich od groma, od licealistów samouków, przez dorabiających sobie studentów, małe jednoosobowe firmy, freelancerów aż po średniej wielkości firmy, obsługujące agencje reklamowe i korporacje międzynarodowe. Jak wybór szeroki, także i budżety rozpięte.
Warto się mocno zastanowić, poszukać trochę w interencie, poczytać z czym się to je, co to jest system cms, a co crm. Sprawdzić stawki i nie zamawiać tego co najtańsze, bo jak się zespuje, tylko informatyk może naprawić. To nie to samo, co wymiana żarówki.
Zachęcam do zaufania solidnym firmom, ceny może ze średniej półki, za to solidność i wspracie po zakupie zapewnione.