Mapy w grze Counter-Strike dzielą się na mapy typu:
de - czyli destroy, na których terroryści mają wysadzić jakiś obiekt
cs - hostage rescoue, na którym antyterroryści mają za zadanie odbić zakładników
as_ - antyterroryści mają przetransportować VIPa
knife_ - nożowe
he_ - na granaty
fy_ - małe mapy tylko dla zabawy
i reszta map, która najczęściej podzielona jest według typu broni jaki się używa.
Map typu knife, he i podobnych NIE da rady oceniać! Dlaczego? Ponieważ owe mapy cs nie mają podstawowych struktór jak miejsca do kampienia, rushu czy celu oprócz wyeliminowania wszystkich.
Jak ocenić mapę?
Po pierwsze musimy spojrzeć czy mapa jest dobrze rozbudowana w stosunku do wagi jaką posiada, przykładowo:
Mapa, która ma 3pokoje, korytarz i małe podwórko NIE może być dobrą mapą jeśli zajmuje 10mb po rozpakowaniu.
Po drugie, mapa musi mieć dobrze oteksturowaną mapę i zablokowane miejsca, przez które można chodzić po niebie (sky walking) lub patrzeć przez tekstury.
Po trzecie, na mapach de_, bombsite musi być dalej od CT niż od T, a na mapach cs_, hostage muszą być PRZY respie terrorystów i daleko od respa antyterrorystów.
Jeśli mapa spełnia te wymogi - można ją nazwać dobrą.
Czasami serwery cs nie oceniają map, dopiero po graniu na niej kilka razy - oceniają ją i podejmują decyzje czy zostanie - niestety często powoduje to darmowe crashe serwera.
Teraz zaprezentuję ocenę jednej mapy: de_dust2_remake - mapa zajmuje 6mb i jest to zmodyfikowana wersja podstawowej mapy de_dust2. Ma dodane daszki lniane nad bombsite, dodatkowy balkon nad respem CT u góry. Do tego przejście od bramy ze strony T do galerii, w środku dzieli całość wysoka ściana, trudna do przeskoczenia. Podsumowując trudno się zadowolić z kilku rzeczy, przy dodatkowym ściąganiu 6mb, co bez Fast DL jest naprawdę męczące!