Facebook jest teraz nie tylko narzędziem do relacjonowania swojego życia oraz dzielenia się ciekawymi wiadomościami z kolegami. Dodatkowe funkcje na Facebooku pozwalają na spromocję siebie i swojego biznesu. Jak zabrać się za to z sensem, aby zyskać sympatię użytkowników i nie być posądzonym o nachalny spam?

Data dodania: 2010-03-14

Wyświetleń: 7480

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zbudowałeś wspaniały portal internetowy swojej firmy, prowadzisz też kilka blogów, które zaniedbujesz z powodu braku czasu. Nadszedł więc czas na ogłaszanie swojej firmy na portalach społecznościowych. W ciągu ostatnich paru lat portale takie jak Nasza Klasa, Twitter i Face Book zmieniły oblicze internetu i przewiduje się że ich popularność będzie wzrastać. Większość dużych firm zignorowała kompletnie ogromny potencjał portali społecznościowych, sądząc że darmowa forma ogłaszania się nie jest skuteczna. Może nawet przynieść szkody firmie, może to przecież wzbudzać podejrzenie że zabrakło budżetu na profesjonalną reklamę. Tymczasem komercyjne reklamy stają się coraz mniej skuteczne, ludzie są na nie coraz bardziej odporni. Zaczynają już nas męczyć fałszywe kampanie marketingowe i sponsorowane, żenujące okienka popup. Pamiętaj - najlepsze rzeczy w życiu są darmowe, należy je tylko znaleźć i docenić.

Jeśli marzysz o wyprzedzeniu swoich konkurentów i pozostało ci jeszcze trochę ambicji i zapału a nie wiesz w jaki sposób wzbudzić zainteresowanie swoim produktem pośród szerokiej rzeszy internautów, Facebook będzie najlepszym dla ciebie rozwiązaniem. Nie spodziewaj się natychmiastowej poprawy swoich obrotów. Potrzebujesz dużo czasu i pomysłowości żeby wypracować swoją markę, ale jeśli będziesz wytrwały i będziesz to robił zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, przyciągniesz klientów wprost do swoich drzwi wejściowych.

Przez cały czas praktykowane jest pisanie postów na forach chwalących swój własny produkt i dodawanie komentarzy jako inna osoba. Taki rodzaj reklamy może wyglądać żałośnie, wcześniej czy później zostaną rozpoznane twoje prawdziwe intencje.

Na szczęście, programiści z Facebooka nie zapomnieli o potrzebach małych biznesów i udostępnili nam bardzo przydatne narzędzie do promocji w sieci. Dzięki temu będziesz mógł nakłonić swoich znajomych do rzetelnej dyskusji. Potencjalni klienci poznają opinie innych, wyciągną wnioski i wybiorą produkt najbardziej im odpowiadający. Staniesz się też wiarygodniejszy i twoje dobre imię będzie poznane na zasadzie marketingu szeptanego.

Zanim zrezygnujesz z czytania dalszej części artykuły na myśl, przez co musiałeś przejść kiedy budowałeś swój własny portal, muszę cię uspokoić i zapewnić że otwarcie profilu firmy na Facebooku jest bardzo proste i zajmie ci około 15 minut. Jeśli po drodze natkniesz się na trudności, zawsze możesz zapoznać się z dobrze opracowaną pomocą.

Pierwszą rzeczą jaką potrzebujesz będzie otwarcie profilu swojej firmy, podobnego do tego jaki prawdopodobnie otwarłeś już dla siebie. Nie będę tutaj opisywał całej procedury założenia takiego konta, jest to bardzo proste, na etapie początkującego. Pod formularzem Zarejestruj się znajdziesz link: „Utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy”. Wchodzisz tam, podajesz wymagane informacje i wciskasz guzik: „Utwórz stronę”. Pamiętaj że bardzo ważne jest prawidłowe umiejscowienie twojego profilu, dlatego musisz starannie dobrać swoją kategorię żeby ludzie mogli cię łatwiej znaleźć. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na samym dole strony, pod odnośnikiem „Reklama”.

Kiedy masz już swoją Fan Page, odetchnij, zobacz profile innych, zapoznaj się ze strukturą i sposobem działania. Z pewnością znajdziesz tutaj wiele interesujących zagadnień, o których wcześniej nie wiedziałeś. Zobacz strony twoich ulubionych firm i odwiedź znajomych.

Oto czynności związane z otwarciem profilu na Facebooku.

Fotografia, zanim zaczniesz coś robić upewnij się że masz odpowiednie zdjęcie na swoją Fan Page. Możliwe że najlepsze tutaj będzie twoje logo, jako łatwo rozpoznawalny symbol, może jakieś ulubione zdjęcie. Ważne jest żeby twoi fani kojarzyli cię ze zdjęciem ale brali to miejsce trochę rozrywkowo. Cała idea profilu na Facebooku polega na dobrej zabawie.

Napisz coś o swojej firmie, w małym okienku pod zdjęciem podaj podstawowe informacje. Pamiętaj, jest to bardzo ważne, ponieważ będzie to widoczne na każdej stronie twojej Fan Page. W tym opisie, liczącym do 250 liter musisz umiejętnie określić siebie i swoją firmę. Nie zapomnij umieścić tutaj linku do swojej strony internetowej. W celu żeby na link był funkcjonalny, napisz http://www.africangamesafari.com/pl.html zamiast www.africangamesafari.com/pl.html . Pamiętaj że to wszystko można zawsze zmienić, dlatego można tutaj podawać takie sprawy jak sezonowe obniżki albo oferty last minute.

Ustawienia Tablicy, bardzo ważne będzie zmiana domyślnego widoku dla fanów i pozwolenie kto może pisać na twojej tablicy, czy wszyscy mogą widzieć te napisy czy tylko ty. Jeśli twoja firma nie jest bardzo kontrowersyjna, sugeruję udostępnienie widoczności dla wszystkich. Pozwoli to na szybszy rozwój twojej fan page, ponieważ ludzie lubią dzielić się swoimi opiniami. Jeśli posty zaczną wymykać się z pod kontroli, zawsze można usunąć indywidualne wpisy.

Kolejnym krokiem będzie powiadomienie ludzi o swojej Fan Page. Jeśli masz już swój osobisty profil, możesz wysłać znajomym krótkie zaproszenie.

Otwarłeś już stronę, zaprosiłeś swoich znajomych, i co dalej?

Teraz zaczyna się prawdziwa praca. Marketing i wypracowanie autorytetu wymagać będzie od ciebie dużo czasu i pomysłowości. Nie możesz oczekiwać że ludzie sami znajdą ciebie i twój produkt ba Facebooku. Jeśli nie znajdą niczego co może ich zainteresować , będą po prostu odchodzić. Publikuj interesujące informacje o tym czym się zajmujesz, powinna tobyć to oryginalna, niepowtarzana nigdzie indziej treść, dotycząca tematu. Nie bój się zadawać pytań takich jak: Gdzie planujesz pojechać na wakacje? Albo jakie jest jest twoje wymarzone miejsce do spędzenia urlopu? Konieczne jest określenie swojego, indywidualnego stylu. Chciałbyś to miejsce utrzymać w konwencji gawędziarskiej czy też raczej ton powinien być suchy i zawierający dużo faktów?

Dodawanie zdjęć też jest doskonałym sposobem żeby kogoś zainteresować. Efekty wizualne łatwiej rzucają się w oczy i są bardziej wymowne, zwłaszcza z pomysłowo rzucanymi hasłami i linkami do twojej strony internetowej zawierającej więcej informacji na ten temat. Za każdym razem kiedy dodasz nowe strony do twojego portalu WWW, napisz o tym na Facebooku.

Pamiętaj że najważniejszym powodem założenia fan page była promocja twoich usług i kojarzącej się z tym nazwy. Trzeba starać się strzelać w supertematy dotyczące dziedziny na której znasz się najlepiej. Publikuj najnowsze informacje, odnoszące się do aktualizacji portalu, nowych usług lub ostatnich wydarzeń w branży.

Podałem tutaj tylko podstawy dotyczące fan page na Facebooku, ale w miarę rozbudowy strony odkryjesz że przygotowano dla ciebie wiele dodatkowych aplikacji. Nie jesteś jednak w stanie poznać wszystkich możliwości zanim nie zaczniesz od podstaw. Musisz tylko mieć ciekawe pomysły i obserwować podobne strony. Staraj się pisać z przyjemnością, a nie z przymusu.

Czego unikać

Staraj się bądź naturalny i stań się częścią społeczności. Jeśli działania marketingowe będą dla Ciebie głównym celem, to najprawdopodobniej poniesiesz klęskę.

Nie umieszczaj jedynie linków do swoich stron WWW. Jest to bardzo nienaturalne i nie wzbudza sympatii.

Po czwarte, nie wysyłaj do innych użytkowników wiadomości z linkami reklamowymi. Może to być uważane za spam.

Nie powinno się marnować powierzchni poprzez umieszczanie tam "wypełniaczy" - artykułów nie mających nic wspólnego z tematyką i zakresem twojej działalności. Wpisy powinny być krótkie, trzymające się tematyki, takie by każdy mógł coś znaleźć dla siebie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena